Türk edebiyatının dünyaya açılan cümle kapısı Yaşar Kemal, ağırlıkla edebiyata adım attığı yıllarının verimleri olan öykü türündeki eserlerini Sarı Sıcak (1952) adlı kitapta ilk defa yayımlar. Sonraki yıllarda, bu türde vermeye devam ettiği eserlerini 1967’de Bütün Hikâyeler-Sarı Sıcak adıyla tekrar bir araya toplayan yazar, o tarihten sonra roman sanatına ağırlık verir ve yeni öykülerini bu tek kitabına almaz.
Söz konusu dönemde çeşitli dergilerde okurla buluşan “Gülizarlan Ninesi” (1978), “Lodosun Kokusu” (1981) ve “Zeytinlik” (1997) adlı öykülerin üstüne dergi sayfalarının gölgesi düşer ve hem Yaşar Kemal’in sanatı hem Türk öykücülüğü için büyük önem taşıyan bu eserler edebiyatseverlerle tekrar bir araya gelme şansını bulamaz.
Yaşar Kemal’in kitaplarına girmeyen üç öyküsünden ve eserlerin öne çıkan nitelikleriyle değerlendirildiği üç incelemeden oluşan bu kitapla yazarın öykücülüğünün karanlıkta kalan yanları gün yüzüne çıkıyor.
Türk edebiyatının dünyaya açılan cümle kapısı Yaşar Kemal, ağırlıkla edebiyata adım attığı yıllarının verimleri olan öykü türündeki eserlerini Sarı Sıcak (1952) adlı kitapta ilk defa yayımlar. Sonraki yıllarda, bu türde vermeye devam ettiği eserlerini 1967’de Bütün Hikâyeler-Sarı Sıcak adıyla tekrar bir araya toplayan yazar, o tarihten sonra roman sanatına ağırlık verir ve yeni öykülerini bu tek kitabına almaz.
Söz konusu dönemde çeşitli dergilerde okurla buluşan “Gülizarlan Ninesi” (1978), “Lodosun Kokusu” (1981) ve “Zeytinlik” (1997) adlı öykülerin üstüne dergi sayfalarının gölgesi düşer ve hem Yaşar Kemal’in sanatı hem Türk öykücülüğü için büyük önem taşıyan bu eserler edebiyatseverlerle tekrar bir araya gelme şansını bulamaz.
Yaşar Kemal’in kitaplarına girmeyen üç öyküsünden ve eserlerin öne çıkan nitelikleriyle değerlendirildiği üç incelemeden oluşan bu kitapla yazarın öykücülüğünün karanlıkta kalan yanları gün yüzüne çıkıyor.
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 133,95 | 133,95 |