Birinci Bölümde, Yahudiler nezdinde mümtaz bir yer işgal eden ve İsrailoğulları’nın ataları olarak kabul ettikleri, İbrahim, İshak ve Yakub’un inanç ve ibadetleri hakkında ileri sürülen bazı görüşler üzerinde durularak, onların ibadet ve ibadet yerleri hakkında bilgi sunulmuştur. Daha sonra Musa döneminden itibaren ortaya çıkan toplanma çadırı, Ahid Sandığı ve din adamları müessesesi gibi ibadet ve dini merasimle ilgili yenilikler açıklanmaya çalışılmıştır. Bu bölümde ayrıca Yahudi ibadetinde çok önemli bir yer işgal eden ve uzun süre ibadetlerin merkezinde yer alan Betha-Mikdaş (Süleyman Mabedi) ve ona bağlı ibadet üzerinde de durulmuştur. Mabed’in M.S. 70 yılında tamamen tahribi ile birlikte ona bağlı ibadetlerin yapılamaması, Mabed’in yerini alan sinagog ve oradaki ibadet şeklini ortaya çıkarmıştır. Dolayısıyla bu bölümde ibadetlerin yapıldığı ve bir diaspora (yahudilerin İsrail dışında yaşadıkları yerler) ürünü olan sinagog ve onun fonksiyonlarına temas edilmiştir. İkinci bölümün öncelikli konusunu, sinagogun inşası ile önem kazanan ve özünü duanın teşkil ettiği ibadet oluşturur. Bundan başka, Yahudi düşüncesinde dua, ibadete hazırlık, ferdi ve cemaatle ibadet, ibadet esnasında giyilen kıyafetler, kullanılan araç ve gereçler bu bölümde işlenen konulardandır. Üçüncü bölüm, her Yahudi için zorunlu olan günlük ibadetleri konu edinmiştir. Yahudilerin bugün yaptıkları günlük ibadetler, okunan dualar, cemaatler arasındaki farklılıklara işaret edilerek etraflıca ele alınmıştır. Ayrıca oruç, zekat ve sadaka, kurban ve hac konularına da temas edilmiştir. Dördüncü bölümün konusunu, haftalık, aylık ve yıllık bayramlar oluşturmaktadır. Bu bölümde özellikle bayramların menşei ve bayramlarla ilgili âdetlerle birlikte, böyle günlere has ibadetlere yer verilmiştir.
Birinci Bölümde, Yahudiler nezdinde mümtaz bir yer işgal eden ve İsrailoğulları’nın ataları olarak kabul ettikleri, İbrahim, İshak ve Yakub’un inanç ve ibadetleri hakkında ileri sürülen bazı görüşler üzerinde durularak, onların ibadet ve ibadet yerleri hakkında bilgi sunulmuştur. Daha sonra Musa döneminden itibaren ortaya çıkan toplanma çadırı, Ahid Sandığı ve din adamları müessesesi gibi ibadet ve dini merasimle ilgili yenilikler açıklanmaya çalışılmıştır. Bu bölümde ayrıca Yahudi ibadetinde çok önemli bir yer işgal eden ve uzun süre ibadetlerin merkezinde yer alan Betha-Mikdaş (Süleyman Mabedi) ve ona bağlı ibadet üzerinde de durulmuştur. Mabed’in M.S. 70 yılında tamamen tahribi ile birlikte ona bağlı ibadetlerin yapılamaması, Mabed’in yerini alan sinagog ve oradaki ibadet şeklini ortaya çıkarmıştır. Dolayısıyla bu bölümde ibadetlerin yapıldığı ve bir diaspora (yahudilerin İsrail dışında yaşadıkları yerler) ürünü olan sinagog ve onun fonksiyonlarına temas edilmiştir. İkinci bölümün öncelikli konusunu, sinagogun inşası ile önem kazanan ve özünü duanın teşkil ettiği ibadet oluşturur. Bundan başka, Yahudi düşüncesinde dua, ibadete hazırlık, ferdi ve cemaatle ibadet, ibadet esnasında giyilen kıyafetler, kullanılan araç ve gereçler bu bölümde işlenen konulardandır. Üçüncü bölüm, her Yahudi için zorunlu olan günlük ibadetleri konu edinmiştir. Yahudilerin bugün yaptıkları günlük ibadetler, okunan dualar, cemaatler arasındaki farklılıklara işaret edilerek etraflıca ele alınmıştır. Ayrıca oruç, zekat ve sadaka, kurban ve hac konularına da temas edilmiştir. Dördüncü bölümün konusunu, haftalık, aylık ve yıllık bayramlar oluşturmaktadır. Bu bölümde özellikle bayramların menşei ve bayramlarla ilgili âdetlerle birlikte, böyle günlere has ibadetlere yer verilmiştir.
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 12,96 | 12,96 |