Viyana Genesis el yazması, Bizans resim sanatında zenginlik ve asaletin göstergesi olan purpura rengi kodekslerden üretilmiş ve konusunu Tevrat’tan alan günümüze ulaşabilmiş tek el yazmasıdır. Tevrat sahnelerinin Ortodoks Bizans inancında kendisine yer bulması; bunun da ötesinde, Viyana Genesis el yazması örneğinde Yeni Ahit konularına yer verilmeden sadece Tevrat sahnelerinin betimlenmiş olması, henüz yeni kurumsallaşmakta olan bir inancın gelenekle kurduğu ilişki anlamında önemlidir.
Bu çalışmanın öncelikli amacı, Viyana Genesis el yazmasının günümüze ulaşan folyolarının yarısından fazlasında anlatılmış olan Yusuf hikâyesine ait resimlemelerin ikonografik çözümlemesidir. Günümüze gelebilmiş Yusuf sahnelerinde Tevrat, Rabinik kaynaklar ve yerel mitler kaynak olarak kullanılmıştır. Viyana Genesis el yazmasında işlenen Yusuf hikâyesinin ve betimlemelerinin en önemli karakteristik özelliklerinden biri, Tevrat’ın Yaratılış metninde olmayan anlatılarla süslenmiş olmasıdır. Bu bağlamda çalışmanın bir diğer amacı da Yusuf sahnelerinde başvuran diğer kaynakların belirlenmesi olmuştur.
Viyana Genesis el yazması, Bizans resim sanatında zenginlik ve asaletin göstergesi olan purpura rengi kodekslerden üretilmiş ve konusunu Tevrat’tan alan günümüze ulaşabilmiş tek el yazmasıdır. Tevrat sahnelerinin Ortodoks Bizans inancında kendisine yer bulması; bunun da ötesinde, Viyana Genesis el yazması örneğinde Yeni Ahit konularına yer verilmeden sadece Tevrat sahnelerinin betimlenmiş olması, henüz yeni kurumsallaşmakta olan bir inancın gelenekle kurduğu ilişki anlamında önemlidir.
Bu çalışmanın öncelikli amacı, Viyana Genesis el yazmasının günümüze ulaşan folyolarının yarısından fazlasında anlatılmış olan Yusuf hikâyesine ait resimlemelerin ikonografik çözümlemesidir. Günümüze gelebilmiş Yusuf sahnelerinde Tevrat, Rabinik kaynaklar ve yerel mitler kaynak olarak kullanılmıştır. Viyana Genesis el yazmasında işlenen Yusuf hikâyesinin ve betimlemelerinin en önemli karakteristik özelliklerinden biri, Tevrat’ın Yaratılış metninde olmayan anlatılarla süslenmiş olmasıdır. Bu bağlamda çalışmanın bir diğer amacı da Yusuf sahnelerinde başvuran diğer kaynakların belirlenmesi olmuştur.
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 61,60 | 61,60 |