Türkçe Öğretimi Anlama Becerilerinin Geliştirilmesinde Etkinlikler ve Oyunlar

Stok Kodu:
9786050330168
Boyut:
16x24
Sayfa Sayısı:
476
Baskı:
1
Basım Tarihi:
2019-10
Kapak Türü:
Ciltsiz
Kağıt Türü:
1. Hamur
%23 indirimli
143,00TL
110,11TL
9786050330168
375363
Türkçe Öğretimi Anlama Becerilerinin Geliştirilmesinde Etkinlikler ve Oyunlar
Türkçe Öğretimi Anlama Becerilerinin Geliştirilmesinde Etkinlikler ve Oyunlar
110.11

Bu kitabın amacı, temel dil becerilerinin geliştirilmesinde sınıf öğretmenlerinin Türkçe dersinde sınıf içi uygulamalarını bütün öğrencileri kapsayacak türden etkinlik ve oyunlarla zenginleştirerek kazanımlara ulaşım yollarını genişletmektir.

Kitap hazırlanırken Türkçe dersi kazanımları dikkate alındığı gibi son yıllarda yaşadığımız göç gerçeği de göz önünde tutularak Avrupa Ortak Çerçeve Metninin seviyelere göre tanımlanan kazanımları da işe koşulmuştur. Zira sınıf içinde ana dili Türkçe olan öğrencilerin bile aralarında seviye farkı varken ana dili farklı olan öğrencilerin de eğitim ortamlarında çoğalmasıyla Türkçe öğretimi derslerinin kapsama alanı daha da genişlemiştir. Bu durumda, öğretmenlerin muhatap olduğu hedef öğrenci kitlesine uygun ve bütün öğrencileri kapsayacak şekilde uygulamalara ihtiyaç duyulmaktadır.

Yaşadığımız yüzyılda hayatımızı kolaylaştıran teknolojik aletler, kontrolsüz olduğunda bir o kadar da zarar verebilmektedir. Bilgisayar ve internetin evlerdeki televizyonun yerini kapması hiç de zor olmamıştır. Özellikle çocuklar için sınırsız bir dünya sunan internetin çekiciliğine karşı direnmek beyhude çabadır. Bunun yerine, değişimi kabul ederek teknolojiyi kontrollü kullanabileceğimiz faydalı alanlar oluşturmak daha gerçekçi bir yaklaşım olacaktır.

Bu gerekçelerden yola çıkarak Türkçe derslerinde sınıf öğretmenlerinin kullanımına sunulacak etkinlik ve oyunları tespit edebilmek için bir çalışma gerçekleştirilmiştir. Öncelikle 1. sınıftan 4. sınıfa kadar tüm öğrencilerin en çok oynadığı dijital oyunlar belirlenmiştir. Bu belirleme işleminde Türkiye'nin değişik bölgelerinden veriler toplanmıştır. Belirlenen oyunlar analiz edilmiş ve en çok oynanan oyunlar seçilmiştir. Bu oyunların tek tek senaryosu çıkarılmış ve ana iskelet senaryonun her biri bir etkinliğin taslağını oluşturmuştur. Etkinlikler oluşturulurken Avrupa Dilleri Ortak Çerçeve Metni seviyeleri ile Türkçe Dersi Öğretim Programı (2018) kazanımları ilişkilendirilerek birlikte işe koşulmuştur. Alan uzmanları etkinlik oluşturma sürecine geçmeden önce dil seviyeleri ile Türkçe dersi kazanımlarını ilişkilendiren kazanım listesini önceden hazırlamış, etkinlikler de bu kazanımlara göre üretilmiştir. Her bir etkinlik bu iki programın birbiriyle ilişkili kazanımlarını yansıtacak nitelikte oluşturulmuştur. Böylece birinci, ikinci, üçüncü ve dördüncü sınıflar A1 ve A2 seviyesinde kabul edilmiş ve söz konusu seviyelerin kazanımları kullanılmıştır. Hazırlanan kitap iki seri olarak planlandığından dolayı bu kitapta sadece anlama becerisi ele alınmış ve dinleme anlama ile okuma anlama etkinlikleri sunulmuştur.
Kitabın öğretmenlerimize destek olabilmesi dileğiyle…

Bu kitabın amacı, temel dil becerilerinin geliştirilmesinde sınıf öğretmenlerinin Türkçe dersinde sınıf içi uygulamalarını bütün öğrencileri kapsayacak türden etkinlik ve oyunlarla zenginleştirerek kazanımlara ulaşım yollarını genişletmektir.

Kitap hazırlanırken Türkçe dersi kazanımları dikkate alındığı gibi son yıllarda yaşadığımız göç gerçeği de göz önünde tutularak Avrupa Ortak Çerçeve Metninin seviyelere göre tanımlanan kazanımları da işe koşulmuştur. Zira sınıf içinde ana dili Türkçe olan öğrencilerin bile aralarında seviye farkı varken ana dili farklı olan öğrencilerin de eğitim ortamlarında çoğalmasıyla Türkçe öğretimi derslerinin kapsama alanı daha da genişlemiştir. Bu durumda, öğretmenlerin muhatap olduğu hedef öğrenci kitlesine uygun ve bütün öğrencileri kapsayacak şekilde uygulamalara ihtiyaç duyulmaktadır.

Yaşadığımız yüzyılda hayatımızı kolaylaştıran teknolojik aletler, kontrolsüz olduğunda bir o kadar da zarar verebilmektedir. Bilgisayar ve internetin evlerdeki televizyonun yerini kapması hiç de zor olmamıştır. Özellikle çocuklar için sınırsız bir dünya sunan internetin çekiciliğine karşı direnmek beyhude çabadır. Bunun yerine, değişimi kabul ederek teknolojiyi kontrollü kullanabileceğimiz faydalı alanlar oluşturmak daha gerçekçi bir yaklaşım olacaktır.

Bu gerekçelerden yola çıkarak Türkçe derslerinde sınıf öğretmenlerinin kullanımına sunulacak etkinlik ve oyunları tespit edebilmek için bir çalışma gerçekleştirilmiştir. Öncelikle 1. sınıftan 4. sınıfa kadar tüm öğrencilerin en çok oynadığı dijital oyunlar belirlenmiştir. Bu belirleme işleminde Türkiye'nin değişik bölgelerinden veriler toplanmıştır. Belirlenen oyunlar analiz edilmiş ve en çok oynanan oyunlar seçilmiştir. Bu oyunların tek tek senaryosu çıkarılmış ve ana iskelet senaryonun her biri bir etkinliğin taslağını oluşturmuştur. Etkinlikler oluşturulurken Avrupa Dilleri Ortak Çerçeve Metni seviyeleri ile Türkçe Dersi Öğretim Programı (2018) kazanımları ilişkilendirilerek birlikte işe koşulmuştur. Alan uzmanları etkinlik oluşturma sürecine geçmeden önce dil seviyeleri ile Türkçe dersi kazanımlarını ilişkilendiren kazanım listesini önceden hazırlamış, etkinlikler de bu kazanımlara göre üretilmiştir. Her bir etkinlik bu iki programın birbiriyle ilişkili kazanımlarını yansıtacak nitelikte oluşturulmuştur. Böylece birinci, ikinci, üçüncü ve dördüncü sınıflar A1 ve A2 seviyesinde kabul edilmiş ve söz konusu seviyelerin kazanımları kullanılmıştır. Hazırlanan kitap iki seri olarak planlandığından dolayı bu kitapta sadece anlama becerisi ele alınmış ve dinleme anlama ile okuma anlama etkinlikleri sunulmuştur.
Kitabın öğretmenlerimize destek olabilmesi dileğiyle…

Tüm kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 110,11    110,11   
Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Kapat