Türk Sanatının Büyük Ustaları 8 Nazmi Ziya

Stok Kodu:
9786258253009
Boyut:
16.5x21
Sayfa Sayısı:
96
Baskı:
1
Basım Tarihi:
2022-12
Kapak Türü:
Ciltsiz
Kağıt Türü:
2. Hamur
Kategori:
%34 indirimli
190,00TL
125,40TL
9786258253009
721614
Türk Sanatının Büyük Ustaları 8 Nazmi Ziya
Türk Sanatının Büyük Ustaları 8 Nazmi Ziya
125.40

Fatih Sultan Mehmed’in hocası Molla Güranî’nin soyundan gelen Nazmi Ziya, ilk resim eğitimini amcası Binbaşı Hasip’ten almıştı. Oğlunun ressam olmasını istemeyen Mehmet Ziya Bey’in binbaşı kardeşi ile Nazmi Ziya’nın bu sanatsal bağını yanlış bulup onları birbirlerinden uzaklaştırması, genç resim heveslisini bir süre dizginlemişti. Mekteb-i Mülkiye-i Şahâne’den mezun olan Nazmi Ziya, o dönemde babasını kaybedince resim tutkusunun peşine düşerek Sanâyi-i Nefîse Mektebi’ne kaydını yaptırmış ve böylece Türk resim sanatı tarihinin önemli kişiliklerinden biri haline geleceği yeni bir hayatın ilk adımını atmıştı.
Salvatore Valéri, Warnia Zarzecki, Hoca Ali Rıza gibi ressamlardan eğitim alan Nazmi Ziya, İstanbul’a geldiği dönemde Sanâyi-i Nefîse Mektebi’ni de ziyaret eden Paul Signac’ın dikkatini çeken eserler üretmişti. Nitekim ertesinde Paris’te sanat eğitimi almaya başlamış, memleketine döndükten sonra Türk resim sanatı tarihinde 1914 Kuşağı olarak bilinen ressam grubu arasında yer almıştı. Bir ressamın en büyük ustasının doğa olduğuna inanan Nazmi Ziya, manzara resimleriyle özgün bir resim dili geliştirmişti. Cumhuriyet’in ilanından sonra Sanâyi-i Nefîse Mektebi’nin müdürlüğünü de yapmış, yapıtlarıyla Türk resminin modernleşme sürecine katkılar sağlamıştır. 
“Türk Sanatının Büyük Ustaları” serisinin sekizinci kitabı Nazmi Ziya, resim heyecanıyla dolu bir çocuğun bir ülkenin önemli ressamlarından ve eğitmenlerinden biri haline gelmesine dek geçen dönemde yaşadıklarına ışık tutuyor. Tarihi bir toplumsal dönüşümün ve Cumhuriyet reformlarının simgesi olan Taksim Meydanı adlı eseriyle geniş kitlelerce bilinen Nazmi Ziya’nın gerek şahsi hayatına gerekse dönemin sosyal koşullarına değinen kitap, okura dönemin toplum ve birey algısının değişimini resimler üzerinden gözlemlemeye dair ipuçları veriyor.

Fatih Sultan Mehmed’in hocası Molla Güranî’nin soyundan gelen Nazmi Ziya, ilk resim eğitimini amcası Binbaşı Hasip’ten almıştı. Oğlunun ressam olmasını istemeyen Mehmet Ziya Bey’in binbaşı kardeşi ile Nazmi Ziya’nın bu sanatsal bağını yanlış bulup onları birbirlerinden uzaklaştırması, genç resim heveslisini bir süre dizginlemişti. Mekteb-i Mülkiye-i Şahâne’den mezun olan Nazmi Ziya, o dönemde babasını kaybedince resim tutkusunun peşine düşerek Sanâyi-i Nefîse Mektebi’ne kaydını yaptırmış ve böylece Türk resim sanatı tarihinin önemli kişiliklerinden biri haline geleceği yeni bir hayatın ilk adımını atmıştı.
Salvatore Valéri, Warnia Zarzecki, Hoca Ali Rıza gibi ressamlardan eğitim alan Nazmi Ziya, İstanbul’a geldiği dönemde Sanâyi-i Nefîse Mektebi’ni de ziyaret eden Paul Signac’ın dikkatini çeken eserler üretmişti. Nitekim ertesinde Paris’te sanat eğitimi almaya başlamış, memleketine döndükten sonra Türk resim sanatı tarihinde 1914 Kuşağı olarak bilinen ressam grubu arasında yer almıştı. Bir ressamın en büyük ustasının doğa olduğuna inanan Nazmi Ziya, manzara resimleriyle özgün bir resim dili geliştirmişti. Cumhuriyet’in ilanından sonra Sanâyi-i Nefîse Mektebi’nin müdürlüğünü de yapmış, yapıtlarıyla Türk resminin modernleşme sürecine katkılar sağlamıştır. 
“Türk Sanatının Büyük Ustaları” serisinin sekizinci kitabı Nazmi Ziya, resim heyecanıyla dolu bir çocuğun bir ülkenin önemli ressamlarından ve eğitmenlerinden biri haline gelmesine dek geçen dönemde yaşadıklarına ışık tutuyor. Tarihi bir toplumsal dönüşümün ve Cumhuriyet reformlarının simgesi olan Taksim Meydanı adlı eseriyle geniş kitlelerce bilinen Nazmi Ziya’nın gerek şahsi hayatına gerekse dönemin sosyal koşullarına değinen kitap, okura dönemin toplum ve birey algısının değişimini resimler üzerinden gözlemlemeye dair ipuçları veriyor.

Tüm kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 125,40    125,40   
Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Kapat