Ters Yüz Pera: Mekanlar ve Metinlerde Denemeler
Ters Yüz PƎRⱯ: Mekânlar ve Metinlerde Denemeler sergisi, İstanbul’daki mevcut sanat kurumlarına ve kentsel çevrelerine dair çoklu bakış açılarını, yüksek kültür ve popüler kültür arasında hareket ederek bir araya getiriyor. Bauhaus Üniversitesi Weimar’dan Prof. Mona Mahall ve Yelta Köm yürütücülüğündeki “Temsil Pratikleri ve Politikaları” bölümü ile Bremen Sanat Üniversitesi’nden Prof. Aslı Serbest yürütücülüğündeki “Geçici Mekanlar” bölümü iş birliğiyle gerçekleştirilen Ters Yüz PƎRⱯ, “Küreseller”, “Basamaklar” ve “Spekülasyonlar” başlıklı üç bölümden oluşuyor. Aynı zamanda Suna ve İnan Kıraç Vakfı Oryantalist Resim Koleksiyonu’ndaki iki resimden yola çıkan sergi, küresel kapitalist ilişkileri ve yerelleşmiş kültürel pratikleri araştırıyor.
Sergiye eşlik eden yayında, küratörler Prof. Aslı Serbest, Prof. Mona Mahall ve Yelta Köm’ün serginin kavramsal çerçevesini ele aldığı ortak yazısının yanı sıra Begüm Özden Fırat ve Çisel Karacebe’nin Dolapdere bölgesinde yer alan çeşitli sanat kurumlarının bölgeyle ilişkisine bakan yazısı, Mary Louise Pratt’in temas bölgesi kavramına odaklandığı, kültürel kesişimlerde güç dengelerine odaklanan yazısı, Birte Kleine-Benne’nin Kurumsal Eleştiri kavramını derinlemesine incelediği makalesi, Isabel Vila-Cabanes’in 19. yüzyıl itibarıyla pek çok edebi eserde yer almış “flanör” kavramının kadın versiyonunu merkeze aldığı “Bir kadının sokaklarda özgürce dolaşması için ne gerekir” başlıklı makalesi yer alıyor.
Ters Yüz PƎRⱯ: Mekânlar ve Metinlerde Denemeler sergisi, İstanbul’daki mevcut sanat kurumlarına ve kentsel çevrelerine dair çoklu bakış açılarını, yüksek kültür ve popüler kültür arasında hareket ederek bir araya getiriyor. Bauhaus Üniversitesi Weimar’dan Prof. Mona Mahall ve Yelta Köm yürütücülüğündeki “Temsil Pratikleri ve Politikaları” bölümü ile Bremen Sanat Üniversitesi’nden Prof. Aslı Serbest yürütücülüğündeki “Geçici Mekanlar” bölümü iş birliğiyle gerçekleştirilen Ters Yüz PƎRⱯ, “Küreseller”, “Basamaklar” ve “Spekülasyonlar” başlıklı üç bölümden oluşuyor. Aynı zamanda Suna ve İnan Kıraç Vakfı Oryantalist Resim Koleksiyonu’ndaki iki resimden yola çıkan sergi, küresel kapitalist ilişkileri ve yerelleşmiş kültürel pratikleri araştırıyor.
Sergiye eşlik eden yayında, küratörler Prof. Aslı Serbest, Prof. Mona Mahall ve Yelta Köm’ün serginin kavramsal çerçevesini ele aldığı ortak yazısının yanı sıra Begüm Özden Fırat ve Çisel Karacebe’nin Dolapdere bölgesinde yer alan çeşitli sanat kurumlarının bölgeyle ilişkisine bakan yazısı, Mary Louise Pratt’in temas bölgesi kavramına odaklandığı, kültürel kesişimlerde güç dengelerine odaklanan yazısı, Birte Kleine-Benne’nin Kurumsal Eleştiri kavramını derinlemesine incelediği makalesi, Isabel Vila-Cabanes’in 19. yüzyıl itibarıyla pek çok edebi eserde yer almış “flanör” kavramının kadın versiyonunu merkeze aldığı “Bir kadının sokaklarda özgürce dolaşması için ne gerekir” başlıklı makalesi yer alıyor.
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 502,50 | 502,50 |