Dört kitaptan oluşan Terminolojiden Analize Alıştırmalı Müzik Teorisi dizisi, müzik yapıtından müzikal üsluplardan yalıtılmış ve kategorik düzenlenmiş müzik teorisi öğretimine bir alternatif olarak tasarlanmıştır. Kitapta, ‘aralıklar', ‘akorlar' gibi kategorik sınıfların sunulmasıyla ilerleryen bir süreç yerine, teorik olguları farklı kategorilerde eşzamanlı ve kademeli bir derinleşme yoluyla, birbirleriyle karşılaştırarak öğretmeyi amaçlayan bir ders planlaması kullanılmıştır; başka bir deyişle, amaç bilginin gösterilmesi değil, öğretilmesidir. Dizide müzik teorisi olgusu, bir müzik yapıtına özgün kimliğini kazandıran estetik ve kurgusal ilişkilerin üslup özellikleri çerçevesinde çözümlenmesi amacına yönelik bir araç olarak ele alınmıştır. Bu amaca bağlı olarak, derslerde ve alıştırmalarda repertuvardan seçilmiş parçalara yer verilmiş, hem derslerde değinilen konular yapıt üzerinde örneklenmiş, hem de yapıta özgü karakteristik tasarım özelliklerinin çözümlenmesinin analiz sürecine dahil olduğu gösterilmişltir. Böylelikle okuyucunun teorik bilgi ile yapıt arasında bir ilişki kurması amaçlanmıştır.
Dizinin bu ikinci kitabında, ilk kitapta değinilen konular derinleştirilmiş ve birçok yeni konuya başlanmıştır. Birinci kitaptan farklı olarak, daha fazla sayıda repertuvar örneği içeren bu kitapta, her dersin sonuna dersteki konularla ilişkili analiz örnekleri yerleştirilmiş ve birinci kitapta olduğu gibi, analiz ile tasarım arasındaki ilişkiye değinilmiştir. Alıştırmalarda da repertuvardan sıkça yararlandığımız bu kitabın temel hedefi, okuyucuyu müzik teorisinden müzik analizine doğru yönlendirmektir. İlk kitapta daha örtülü biçimde yer verdiğimiz bu amaç, ikinci kitabın merkezini oluşturmaktadır. Alıştırmalar, ilk kitapta olduğu gibi, çalarak ve söylenerek yapılacak çalışmalarla zenginleştirilmiş, bu yolla okuyucunun teori-pratik ikiliği aşması amaçlanmıştır.
Dört kitaptan oluşan Terminolojiden Analize Alıştırmalı Müzik Teorisi dizisi, müzik yapıtından müzikal üsluplardan yalıtılmış ve kategorik düzenlenmiş müzik teorisi öğretimine bir alternatif olarak tasarlanmıştır. Kitapta, ‘aralıklar', ‘akorlar' gibi kategorik sınıfların sunulmasıyla ilerleryen bir süreç yerine, teorik olguları farklı kategorilerde eşzamanlı ve kademeli bir derinleşme yoluyla, birbirleriyle karşılaştırarak öğretmeyi amaçlayan bir ders planlaması kullanılmıştır; başka bir deyişle, amaç bilginin gösterilmesi değil, öğretilmesidir. Dizide müzik teorisi olgusu, bir müzik yapıtına özgün kimliğini kazandıran estetik ve kurgusal ilişkilerin üslup özellikleri çerçevesinde çözümlenmesi amacına yönelik bir araç olarak ele alınmıştır. Bu amaca bağlı olarak, derslerde ve alıştırmalarda repertuvardan seçilmiş parçalara yer verilmiş, hem derslerde değinilen konular yapıt üzerinde örneklenmiş, hem de yapıta özgü karakteristik tasarım özelliklerinin çözümlenmesinin analiz sürecine dahil olduğu gösterilmişltir. Böylelikle okuyucunun teorik bilgi ile yapıt arasında bir ilişki kurması amaçlanmıştır.
Dizinin bu ikinci kitabında, ilk kitapta değinilen konular derinleştirilmiş ve birçok yeni konuya başlanmıştır. Birinci kitaptan farklı olarak, daha fazla sayıda repertuvar örneği içeren bu kitapta, her dersin sonuna dersteki konularla ilişkili analiz örnekleri yerleştirilmiş ve birinci kitapta olduğu gibi, analiz ile tasarım arasındaki ilişkiye değinilmiştir. Alıştırmalarda da repertuvardan sıkça yararlandığımız bu kitabın temel hedefi, okuyucuyu müzik teorisinden müzik analizine doğru yönlendirmektir. İlk kitapta daha örtülü biçimde yer verdiğimiz bu amaç, ikinci kitabın merkezini oluşturmaktadır. Alıştırmalar, ilk kitapta olduğu gibi, çalarak ve söylenerek yapılacak çalışmalarla zenginleştirilmiş, bu yolla okuyucunun teori-pratik ikiliği aşması amaçlanmıştır.
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 97,50 | 97,50 |