Bir “fikir sanatkârı” tavrıyla devrin Türkçesine kuvvetle hâkim bir entelektüel olmak, milletinin dilinde atasözü değeri kazanan ve fırsat bulundukça söylenen manzum nükteler, hikmetler, nasihat ve tarizler yaratmak; bunun için de dilin imkanlarından en iyi şekilde faydalanmak, Ziya Paşa'nın sanatının ana çizgileri arasındadır. Şinasi, Namık Kemal veya Abdülhak Hamit gibi birtakım yenilikler gerçekleştirmiş edebiyatçılarla birlikte ismi anılsa bile, Ziya Paşa'nın şekil ve muhteva bakımından bu dönemin edebiyat anlayışında herhangi bir ciddi yeniliğe kapı aralamadığı da bir gerçektir. Buna rağmen onun her devirde zevkle okunan ve en çok beğenilen eserleri yine eski tarz üzre yazdığı manzumeleridir. Türk edebiyatının klasik metinleri arasında sayılan Tercî-i Bend'i ve Terkîb-i Bend'i bu düşüncelerle yayına hazırladık.
Bir “fikir sanatkârı” tavrıyla devrin Türkçesine kuvvetle hâkim bir entelektüel olmak, milletinin dilinde atasözü değeri kazanan ve fırsat bulundukça söylenen manzum nükteler, hikmetler, nasihat ve tarizler yaratmak; bunun için de dilin imkanlarından en iyi şekilde faydalanmak, Ziya Paşa'nın sanatının ana çizgileri arasındadır. Şinasi, Namık Kemal veya Abdülhak Hamit gibi birtakım yenilikler gerçekleştirmiş edebiyatçılarla birlikte ismi anılsa bile, Ziya Paşa'nın şekil ve muhteva bakımından bu dönemin edebiyat anlayışında herhangi bir ciddi yeniliğe kapı aralamadığı da bir gerçektir. Buna rağmen onun her devirde zevkle okunan ve en çok beğenilen eserleri yine eski tarz üzre yazdığı manzumeleridir. Türk edebiyatının klasik metinleri arasında sayılan Tercî-i Bend'i ve Terkîb-i Bend'i bu düşüncelerle yayına hazırladık.
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 81,90 | 81,90 |