İnsanın düşünce dünyasında yer alan en önemli konu Tanrı düşüncesidir. Varlığı anlamlı kılmada, kendi varlığının âlemdeki yerini tespit etmede Tanrı fikri ona yol göstermektedir. Tanrı tasavvuru, insanın Tanrı-âlem, Tanrı-insan ve insanın insanla ilişkisinde bakış açısını belirleyen en temel faktör durumundadır. Allah-âlem ilişkisinde âleme müdahil olmayan bir Tanrı fikrine yer veren deizm, vahyi ve peygamberi gerekli görmez. Deizm, insan aklının dünya hayatı ve ahlaki yaşamı için yeterli olacağını iddia eder. İnsanın manevi hayatı ve ahiret hayatı için de insan aklının öngörülerinin yeterli olacağını savunur. Deizm'in hayatı anlamlandırmada vahyi ve peygamberi yadsıyan bu tezi sekülerizm ile hayatın pratiğine aktarılmıştır. Sekülerizmin evreninde hayat manevi dinamiklerden soyutlanmış, maddi ve dünyevi değerlerle kuşatılmıştır. Dünya hayatını keyfince yaşamak isteyen seküler kişi, çoğu zaman dini ve kültürel değerleri göz ardı etmede bir sakınca görmemektedir.
İnsanın düşünce dünyasında yer alan en önemli konu Tanrı düşüncesidir. Varlığı anlamlı kılmada, kendi varlığının âlemdeki yerini tespit etmede Tanrı fikri ona yol göstermektedir. Tanrı tasavvuru, insanın Tanrı-âlem, Tanrı-insan ve insanın insanla ilişkisinde bakış açısını belirleyen en temel faktör durumundadır. Allah-âlem ilişkisinde âleme müdahil olmayan bir Tanrı fikrine yer veren deizm, vahyi ve peygamberi gerekli görmez. Deizm, insan aklının dünya hayatı ve ahlaki yaşamı için yeterli olacağını iddia eder. İnsanın manevi hayatı ve ahiret hayatı için de insan aklının öngörülerinin yeterli olacağını savunur. Deizm'in hayatı anlamlandırmada vahyi ve peygamberi yadsıyan bu tezi sekülerizm ile hayatın pratiğine aktarılmıştır. Sekülerizmin evreninde hayat manevi dinamiklerden soyutlanmış, maddi ve dünyevi değerlerle kuşatılmıştır. Dünya hayatını keyfince yaşamak isteyen seküler kişi, çoğu zaman dini ve kültürel değerleri göz ardı etmede bir sakınca görmemektedir.
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 105,00 | 105,00 |