Bilimsel nesnellik ilkesi içerisinde, disiplinlerarası araştırmalar ve sistematik müzikoloji bağlamında ortaya çıkarılan ve dört bölümden oluşan bu kitapta, çağdaş müziğin oluşum süreci ve kavramsal çerçevesinin yanında, yaratımını oluşturan başlıca ezgisel, armonik ve ritmik malzemeler çeşitli uluslararası kaynaklar ve eserler çerçevesinde incelenmiş, belirlenmiş ve bu kitaba özgü olarak sistematik bir şekilde sınıflandırılarak sunulmuştur ki böylece kitabın kaynakçası çağdaş müzik konusunda bir bibliyografya oluşturur. Kitapta, ezgisel malzeme olarak sekiz farklı mod türü, armonik malzeme olarak altı farklı akor türü ve bunların sekiz farklı çeşidi ile ritmik malzeme olarak dokuz farklı ritmik yapı türü ve beş farklı çeşidi ortaya çıkarılmıştır. Ortaya çıkarılan ve belirli kavramlarla tanımlanıp sınıflanan malzemeler kırk sekiz farklı uluslararası besteciden yetmiş dokuz farklı eserin ve diğer kaynakların analizi sonucu oluşan yüz on altı adet notalı örnekle somutlaştırılmıştır. Kitaptaki örnekler, dünyada çağdaş müzik besteleme malzemeleri ve teknikleri konusunda öncü olan besteciler ve eserleri ile bu malzemeleri Türkiye'de uygulayan ve geliştiren besteciler ve eserlerinden oluşmuştur ki kitap bu açıdan Türk çağdaş müziği konusunda da dolaylı olarak bilgi vermektedir. Çağdaş müzik konusunda, Türkiye'de ilk defa, analitik düzeyde yazılan bu çalışmada, sade ve didaktik bir anlatım tercih edilerek konunun daha çok eser örnekleriyle anlaşılmasına çalışılmıştır. Bu kitabın, çağdaş müziğe ilgisi olanlara ve konuyla ilgili eğitim-öğretim yapanlara teknik açıdan öncü bir kaynak olabilmesi ve çağdaş müziğin anlaşılabilmesiyle de onun üzerine ilgi sağlayabilmesi amaçlanmaktadır.
Bilimsel nesnellik ilkesi içerisinde, disiplinlerarası araştırmalar ve sistematik müzikoloji bağlamında ortaya çıkarılan ve dört bölümden oluşan bu kitapta, çağdaş müziğin oluşum süreci ve kavramsal çerçevesinin yanında, yaratımını oluşturan başlıca ezgisel, armonik ve ritmik malzemeler çeşitli uluslararası kaynaklar ve eserler çerçevesinde incelenmiş, belirlenmiş ve bu kitaba özgü olarak sistematik bir şekilde sınıflandırılarak sunulmuştur ki böylece kitabın kaynakçası çağdaş müzik konusunda bir bibliyografya oluşturur. Kitapta, ezgisel malzeme olarak sekiz farklı mod türü, armonik malzeme olarak altı farklı akor türü ve bunların sekiz farklı çeşidi ile ritmik malzeme olarak dokuz farklı ritmik yapı türü ve beş farklı çeşidi ortaya çıkarılmıştır. Ortaya çıkarılan ve belirli kavramlarla tanımlanıp sınıflanan malzemeler kırk sekiz farklı uluslararası besteciden yetmiş dokuz farklı eserin ve diğer kaynakların analizi sonucu oluşan yüz on altı adet notalı örnekle somutlaştırılmıştır. Kitaptaki örnekler, dünyada çağdaş müzik besteleme malzemeleri ve teknikleri konusunda öncü olan besteciler ve eserleri ile bu malzemeleri Türkiye'de uygulayan ve geliştiren besteciler ve eserlerinden oluşmuştur ki kitap bu açıdan Türk çağdaş müziği konusunda da dolaylı olarak bilgi vermektedir. Çağdaş müzik konusunda, Türkiye'de ilk defa, analitik düzeyde yazılan bu çalışmada, sade ve didaktik bir anlatım tercih edilerek konunun daha çok eser örnekleriyle anlaşılmasına çalışılmıştır. Bu kitabın, çağdaş müziğe ilgisi olanlara ve konuyla ilgili eğitim-öğretim yapanlara teknik açıdan öncü bir kaynak olabilmesi ve çağdaş müziğin anlaşılabilmesiyle de onun üzerine ilgi sağlayabilmesi amaçlanmaktadır.