Evrensel yasalar, fizik ötesi tüm evreni yöneten işletim sistemidir. Kur'an’da Allah’ın değişmez kanunları ve düzeni açıkça ortaya konulmuştur. Termodinamik denge, yıldızların hareketleri, güneşin doğuşu ve batışı, bulutların çarpışması ile yağmurun yağması, yer çekimi, suyun kaldırma kuvveti gibi fiziki kanunlar evrenin düzeni, Allah’ın değişmez kanunlarıdır. Belli kurallar doğrultusundaki bu nizami işleyişe sünnetullah diyoruz.
İnsanın fıtratı, varlığı anlama ve varlıklar arasındaki ilişkiyi keşfetmeye meyillidir. Âlemdeki oluş veya değişimlerin izini takip etmek, ilişkiler ağındaki nesnel ve zorunlu bağıntıların tespit edilmesini sağlamıştır.
Kur’an’da her şeyin bir ölçüye göre yaratıldığı, evrende herhangi bir düzensizliğin olmadığı mealindeki ayetlerin “yasalılığa” yaptığı vurgu, başka ayetlerde “Sünnetullah” olarak kavramsallaşmış, “Sünnetullah”ta değişimin olmayacağı yönündeki ifadeler ise tabiat ve doğal nedensellikle ilişkilendirilmiştir. Bu bağlamda, “ölçü, düzen, gayelik”e bağlı “tabiat ve doğal nedensellik”, Allah’ın varlığına ve birliğine dair en güçlü ve anlaşılır vesika olarak karşımıza çıkmaktadır.
Evrensel yasalar, fizik ötesi tüm evreni yöneten işletim sistemidir. Kur'an’da Allah’ın değişmez kanunları ve düzeni açıkça ortaya konulmuştur. Termodinamik denge, yıldızların hareketleri, güneşin doğuşu ve batışı, bulutların çarpışması ile yağmurun yağması, yer çekimi, suyun kaldırma kuvveti gibi fiziki kanunlar evrenin düzeni, Allah’ın değişmez kanunlarıdır. Belli kurallar doğrultusundaki bu nizami işleyişe sünnetullah diyoruz.
İnsanın fıtratı, varlığı anlama ve varlıklar arasındaki ilişkiyi keşfetmeye meyillidir. Âlemdeki oluş veya değişimlerin izini takip etmek, ilişkiler ağındaki nesnel ve zorunlu bağıntıların tespit edilmesini sağlamıştır.
Kur’an’da her şeyin bir ölçüye göre yaratıldığı, evrende herhangi bir düzensizliğin olmadığı mealindeki ayetlerin “yasalılığa” yaptığı vurgu, başka ayetlerde “Sünnetullah” olarak kavramsallaşmış, “Sünnetullah”ta değişimin olmayacağı yönündeki ifadeler ise tabiat ve doğal nedensellikle ilişkilendirilmiştir. Bu bağlamda, “ölçü, düzen, gayelik”e bağlı “tabiat ve doğal nedensellik”, Allah’ın varlığına ve birliğine dair en güçlü ve anlaşılır vesika olarak karşımıza çıkmaktadır.
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 239,40 | 239,40 |