Sosyal Bilgilerde Dijital Dönüşümün Yansımaları

Stok Kodu:
9786051705903
Boyut:
16x24
Sayfa Sayısı:
112
Baskı:
1
Basım Tarihi:
2021
Kapak Türü:
Ciltsiz
Kağıt Türü:
2. Hamur
%15 indirimli
33,00TL
28,05TL
9786051705903
667809
Sosyal Bilgilerde Dijital Dönüşümün Yansımaları
Sosyal Bilgilerde Dijital Dönüşümün Yansımaları
28.05

21. yüzyılda öğretmen ve öğretici olmak, birçok konuda farkındalık ve yetkinliği gerektirmektedir. Bu gereksinimlerden biri de şüphesiz dijital yetkinliktir. Öyle ki dijital yetkinlik sadece öğretmen ve öğreticilerden beklenen bir beceri olmayıp çocuk, genç, yaşlı toplumun büyük bir kesiminin bilmesi gereken bir beceri haline gelmiştir. Nitekim COVID 19 pandemisi ile dünyada adeta “dijital bir devrim” yaşanmış olup, insanların bu bağlamda dijital beceri ve yetkinliklere olan ihtiyacı da artmıştır. Zira pandemi sürecinde yaşanan izolasyon sürecinde insanlar eğitim, sağlık, bankacılık, ticaret vb. birçok günlük rutini dijital mecralardan yürütmek zorunda kalmıştır. Ancak dijital dünyanın bazı göçmenleri çok kısa zaman zarfında sadece yüzeysel ve günü kurtarabilecek seviyede dijital bilgi ve beceri edinebildiler.

Oysa dünyadaki “dijitalleşme fenomeni” göz önünde bulundurulduğunda bu süreçlerde yaşanan sorunlara daha köklü çözümlerin üretilmesi elzem hale gelmiştir. Özellikle 21. yüzyılda yetişecek bireylerin internet teknolojileri bağlamında; web araçları, sosyal medya araçları vb. dijital platformları yetkin bir şekilde kullanabilmeleri gerekmektedir. Bu yüzden eğitim kurumlarının dijital bir dönüşüm geçirerek gerek program ve gerekse uygulamalar konusunda yeniden düzenlemelere gitmeleri önem arz etmektedir. Ancak yapılan düzenlemelerin etkililiğinin eğitim öğretim sürecinin en önemli mihenk taşları olan öğretmenlerin dijital yetkinlikleri ile yakından ilişkili olduğu aşikârdır.

Bu kitapta akademisyen, öğretmen, öğretmen adayı, öğrenci ve web teknolojilerini aktif bir şekilde kullanmak isteyen herkes için; dijital hikâye araçları (Storyjumper, Powtoon), dijital değerlendirme ve oyun araçları (Kahoot, Quizziz), dijital çizgi karikatür araçları (Pixton, Make Beliefs Comix), dijital animasyon araçları (Vyond, Animaker), dijital zihin haritalama araçları (Mindomo, Wisemapping) ve dijital kelime bulutu araçlarının (Wordart) özellikleri ile adım adım kullanma basamakları yer almaktadır. Dolayısıyla yazılan bu eser ile okuyucuların 21. yüzyılın önemli gereksinimlerinden olan dijital yetkinlik becerilerini geliştirmeleri ümit edilmektedir.

21. yüzyılda öğretmen ve öğretici olmak, birçok konuda farkındalık ve yetkinliği gerektirmektedir. Bu gereksinimlerden biri de şüphesiz dijital yetkinliktir. Öyle ki dijital yetkinlik sadece öğretmen ve öğreticilerden beklenen bir beceri olmayıp çocuk, genç, yaşlı toplumun büyük bir kesiminin bilmesi gereken bir beceri haline gelmiştir. Nitekim COVID 19 pandemisi ile dünyada adeta “dijital bir devrim” yaşanmış olup, insanların bu bağlamda dijital beceri ve yetkinliklere olan ihtiyacı da artmıştır. Zira pandemi sürecinde yaşanan izolasyon sürecinde insanlar eğitim, sağlık, bankacılık, ticaret vb. birçok günlük rutini dijital mecralardan yürütmek zorunda kalmıştır. Ancak dijital dünyanın bazı göçmenleri çok kısa zaman zarfında sadece yüzeysel ve günü kurtarabilecek seviyede dijital bilgi ve beceri edinebildiler.

Oysa dünyadaki “dijitalleşme fenomeni” göz önünde bulundurulduğunda bu süreçlerde yaşanan sorunlara daha köklü çözümlerin üretilmesi elzem hale gelmiştir. Özellikle 21. yüzyılda yetişecek bireylerin internet teknolojileri bağlamında; web araçları, sosyal medya araçları vb. dijital platformları yetkin bir şekilde kullanabilmeleri gerekmektedir. Bu yüzden eğitim kurumlarının dijital bir dönüşüm geçirerek gerek program ve gerekse uygulamalar konusunda yeniden düzenlemelere gitmeleri önem arz etmektedir. Ancak yapılan düzenlemelerin etkililiğinin eğitim öğretim sürecinin en önemli mihenk taşları olan öğretmenlerin dijital yetkinlikleri ile yakından ilişkili olduğu aşikârdır.

Bu kitapta akademisyen, öğretmen, öğretmen adayı, öğrenci ve web teknolojilerini aktif bir şekilde kullanmak isteyen herkes için; dijital hikâye araçları (Storyjumper, Powtoon), dijital değerlendirme ve oyun araçları (Kahoot, Quizziz), dijital çizgi karikatür araçları (Pixton, Make Beliefs Comix), dijital animasyon araçları (Vyond, Animaker), dijital zihin haritalama araçları (Mindomo, Wisemapping) ve dijital kelime bulutu araçlarının (Wordart) özellikleri ile adım adım kullanma basamakları yer almaktadır. Dolayısıyla yazılan bu eser ile okuyucuların 21. yüzyılın önemli gereksinimlerinden olan dijital yetkinlik becerilerini geliştirmeleri ümit edilmektedir.

Tüm kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 28,05    28,05   
Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Kapat