Başta İletişim Bilimleri, ona bağlı koşut kuramsal çalışmaların ve sosyal bilimlerin farklı disiplinlerini irdeleyen onca yazılı bilginin, son dönem Türk filmlerine yansıyan etkilerini bağdaştıran ve aralarındaki etkileşimi açımlayan eşsiz bir yapıt Son Dönem Türk Sinemasında Kadın Yönetmen Bakışı. Yazar Doç. Dr. Rengin Ozan, bir tür kuram ve uygulamayı bağdaştırma adına, çıkan resmi yorumlama amacıyla yola çıkmış. Kuramların salt okumalarının yapılması, gündelik yaşam pratikleri içerisinde öğretilerinin fark edilmemesi, aslında onların işlevsellikten, etkinlikten uzak, bir kütüphane köşesinde fiziksel varlık göstermekten öteye geçememeleri sonucunu doğurduğunu ifade ediyor yapıt ilk sayfalarında ve incelediği sinema filmleriyle, feminist bakışı ve gündelik yaşama yansıması katkısını saptamaya çalışıyor.
Gerçekten de dünyanın yeniden keşfinin gereği olmadığını düşünerek oluşturulan bu yapıtta yaşadığımız bilgi bolluğunda yeniliklere fırsat vermeyerek eskide, 'eskimiş' olarak kalmak ne kadar yanlış bir tutum olursa farklı görüşlere, farklı katkı ve açılımlara kulak tıkamak da, o denli yanlış olur.
Bu görüşler ışığında, Doç. Dr. Rengin Ozan tarafından kaleme alınan Son Dönem Türk Sinemasında Kadın Yönetmen Bakışı, Sinema ve Türk Sineması alanında multidisipliner ve interdisipliner çalışan tüm akademisyenlerin, sinema sanatıyla ilgilenenlerin ve sinemaya ilgi duyanların okuyabileceği ve kaynak olarak kullanabilecekleri bilimsel değeri ve yararı yüksek bir yapıt.
- Prof. Dr. Nilüfer Sezer, İ.Ü. İletişim Fakültesi Dekanı
Başta İletişim Bilimleri, ona bağlı koşut kuramsal çalışmaların ve sosyal bilimlerin farklı disiplinlerini irdeleyen onca yazılı bilginin, son dönem Türk filmlerine yansıyan etkilerini bağdaştıran ve aralarındaki etkileşimi açımlayan eşsiz bir yapıt Son Dönem Türk Sinemasında Kadın Yönetmen Bakışı. Yazar Doç. Dr. Rengin Ozan, bir tür kuram ve uygulamayı bağdaştırma adına, çıkan resmi yorumlama amacıyla yola çıkmış. Kuramların salt okumalarının yapılması, gündelik yaşam pratikleri içerisinde öğretilerinin fark edilmemesi, aslında onların işlevsellikten, etkinlikten uzak, bir kütüphane köşesinde fiziksel varlık göstermekten öteye geçememeleri sonucunu doğurduğunu ifade ediyor yapıt ilk sayfalarında ve incelediği sinema filmleriyle, feminist bakışı ve gündelik yaşama yansıması katkısını saptamaya çalışıyor.
Gerçekten de dünyanın yeniden keşfinin gereği olmadığını düşünerek oluşturulan bu yapıtta yaşadığımız bilgi bolluğunda yeniliklere fırsat vermeyerek eskide, 'eskimiş' olarak kalmak ne kadar yanlış bir tutum olursa farklı görüşlere, farklı katkı ve açılımlara kulak tıkamak da, o denli yanlış olur.
Bu görüşler ışığında, Doç. Dr. Rengin Ozan tarafından kaleme alınan Son Dönem Türk Sinemasında Kadın Yönetmen Bakışı, Sinema ve Türk Sineması alanında multidisipliner ve interdisipliner çalışan tüm akademisyenlerin, sinema sanatıyla ilgilenenlerin ve sinemaya ilgi duyanların okuyabileceği ve kaynak olarak kullanabilecekleri bilimsel değeri ve yararı yüksek bir yapıt.
- Prof. Dr. Nilüfer Sezer, İ.Ü. İletişim Fakültesi Dekanı
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 8,40 | 8,40 |