Leonardo Sciascia İtalya’da, yalnızca Fransa’da ellili yıllarda Camus’nün ulaştığıyla mukayese edilebilecek bir moral ve entelektüel otoriteye sahip olmuştur. On yıl boyunca kendisi, İtalya ve dışında gelişen olaylar. Sicilya ve kendi eserleri hakkındaki her tür notu, defter sayfalarına hatta küçük kağıt parçaları üzerine kaydetmiştir... "Başlangıçta kendime Jules Renard’ın Günlük’ünü örnek aldım ancak yazdıklarımı tekrar okurken daha çok Elio Vittorini’nin Halkın Günlüğü’ne yaklaştığımı farkettim." demektedir. Sainte-Beuve’e biraz sataşma: nadiren dedikodu; fazlaca itiraf; okuma ve tekrar okumalara sayısız göndermeler... Sonuçta, çok İtalyanvari bir kitap hatta çok Sicilyalı. Kitabına verdiği isme gelince: "bana genelde yakıştırılan karamsarcılık suçlamasına hoş bir karşılık; gerçeğin kara sayfası üzerine siyah üstü siyah yazılar." Özünde bir Sciascia... Özgür bir Sciascia...
Leonardo Sciascia İtalya’da, yalnızca Fransa’da ellili yıllarda Camus’nün ulaştığıyla mukayese edilebilecek bir moral ve entelektüel otoriteye sahip olmuştur. On yıl boyunca kendisi, İtalya ve dışında gelişen olaylar. Sicilya ve kendi eserleri hakkındaki her tür notu, defter sayfalarına hatta küçük kağıt parçaları üzerine kaydetmiştir... "Başlangıçta kendime Jules Renard’ın Günlük’ünü örnek aldım ancak yazdıklarımı tekrar okurken daha çok Elio Vittorini’nin Halkın Günlüğü’ne yaklaştığımı farkettim." demektedir. Sainte-Beuve’e biraz sataşma: nadiren dedikodu; fazlaca itiraf; okuma ve tekrar okumalara sayısız göndermeler... Sonuçta, çok İtalyanvari bir kitap hatta çok Sicilyalı. Kitabına verdiği isme gelince: "bana genelde yakıştırılan karamsarcılık suçlamasına hoş bir karşılık; gerçeğin kara sayfası üzerine siyah üstü siyah yazılar." Özünde bir Sciascia... Özgür bir Sciascia...
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 6,30 | 6,30 |