Zaur Mükerrem’in "Sinematografi Üzerine Düşünceler" adlı eseri Edward Dmytryk’in "Sinema’da Kurgu" adlı kitabında vurguladığı, kendini takip ettirecek bir başlangıca ve kesinlikle kendisini hatırlatacak bir sona sahip. Dmytryk’in vurgusunda eksik olan ise çalışmanın gövdesine ilişkindir. Zaur Mükerrem’in kitabı ele aldığı konuyu sinema bir ahenk içerisinde işlemekte ve tartışmaktadır. Mükerrem, sinema için "her şeyden biraz" demekle birlikte Kobodaysi’ye atıfta bulunarak, sinemanın aynı zamanda "bilgelerin izini sürmekle uğraşma, onların aradıklarını ara" vurgusundaki kadar da özel bir çaba ve sanat olduğunu vurgular.Zaur Mükerrem, kısa ve teknik tanımlara kolayca yaslanabileceği bir çalışma ortaya koyabilirdi. Kendisi, sinemaya daha farklı bir disiplin, estetik ve felsefeyle yaklaşarak, sinemanın kendisi ile ilgili bir tartışmanın ötesinde ele alınması gerektiğini, kelimelerin ötesinde adeta hissettirerek okura aktarıyor. Sinemayı Rembrandt veya Caravaggio resimlerinin tüm o büyüleyiciliğini hissedercesine anlamak, Muybridge’in durağan kareleri ile gösterilen eylem, karakter ve nesne ne kadar önemli olursa olsun, dikkatin eser boyunca onun üzerinde tutulabilmesi gibi, büyük ölçüde eserin nasıl yansıtıldığına bağlıdır.
Zaur Mükerrem’in "Sinematografi Üzerine Düşünceler" adlı eseri Edward Dmytryk’in "Sinema’da Kurgu" adlı kitabında vurguladığı, kendini takip ettirecek bir başlangıca ve kesinlikle kendisini hatırlatacak bir sona sahip. Dmytryk’in vurgusunda eksik olan ise çalışmanın gövdesine ilişkindir. Zaur Mükerrem’in kitabı ele aldığı konuyu sinema bir ahenk içerisinde işlemekte ve tartışmaktadır. Mükerrem, sinema için "her şeyden biraz" demekle birlikte Kobodaysi’ye atıfta bulunarak, sinemanın aynı zamanda "bilgelerin izini sürmekle uğraşma, onların aradıklarını ara" vurgusundaki kadar da özel bir çaba ve sanat olduğunu vurgular.Zaur Mükerrem, kısa ve teknik tanımlara kolayca yaslanabileceği bir çalışma ortaya koyabilirdi. Kendisi, sinemaya daha farklı bir disiplin, estetik ve felsefeyle yaklaşarak, sinemanın kendisi ile ilgili bir tartışmanın ötesinde ele alınması gerektiğini, kelimelerin ötesinde adeta hissettirerek okura aktarıyor. Sinemayı Rembrandt veya Caravaggio resimlerinin tüm o büyüleyiciliğini hissedercesine anlamak, Muybridge’in durağan kareleri ile gösterilen eylem, karakter ve nesne ne kadar önemli olursa olsun, dikkatin eser boyunca onun üzerinde tutulabilmesi gibi, büyük ölçüde eserin nasıl yansıtıldığına bağlıdır.
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 70,00 | 70,00 |