Pedagojik bir amaçla hazırlanan bu kitap; sinemaseverlere ve sinema öğrencilerine olduğu kadar genel/dünya sinema tarihini merak eden geniş kitlelere de hitap ediyor. Kronolojik bir düzen içinde hazırlanmış kitap metni; belgeler, tablolar ve çözümlenen ya da bahsi geçen önemli sinema simgelerine dönüşmüş kimi filmlerden alınma siyah-beyaz ve renkli fotogram figürleriyle baştan sona bezelidir.
Genel anlamıyla sentez yapan bu sinema tarihi kitabı, farklı ülkelerde ve değişik tarihsel bağlamlarda ortaya çıkan film stilleri ile sinema sanatının gelişimine katkı yapan önemli sinemacıları ifşa etme, tasvir etme, çözümleme ve yorumlama amacı güdüyor.
Sinema tarihine giriş olarak hazırlanan bu eser, “sinemanın estetik tarihi” yaklaşımından hareket edilerek hazırlandı. Sanat eserleri olarak “filmler” ve yaratıcı sanatçılar olarak kabul edilen bazı “yönetmenler”; biçim (form), biçem (stil), tür (janr), tarz (bireysel veya kolektif), okul (ekol), hareket, akım gibi sanat tarihine özgü belli başlı ölçütler üzerinden değerlendirildi. Aynı zamanda bu sinemacılar eser verdikleri çeşitli tarihsel, ulusal, toplumsal ve kültürel bağlamlarla ilişkileri içinde ele alındı. Neticesinde, XIX. yüzyılın sonlarında başlayıp XXI. yüzyılın başlarına kadar süregiden sinema tarihi dönemleri en ilginç, en etkili ve en baskın sanatsal örnekleri üzerinden iki kısımlık bir zamandizinsel düzende açıklanmıştır.
Sinema Tarihine Giriş: Büyük Estetik Ekoller, Tarzlar, Akımlar, Hareketler isimli bu kitapta montaj/dekupaj, sinematografi (görüntü düzenlemesi), ses ve mizansen (aydınlatma, dekor, renk, oyunculuk, vs.) gibi sinemasal biçemi meydana getiren temel teknik öğeler üzerinden sinemacıların sessiz, sesli, kurmaca, belgesel, canlandırma hatta sayısal sinema estetiğini nasıl geliştirip zenginleştirdikleri olmazsa olmaz pre-klasik, klasik, modern, post-modern film örnekleri üzerinden işlenmektedir.
Paris I Panthéon-Sorbonne Üniversitesi Sanat Tarihi Doktora Okulu (Sinema Opsiyonu) çıkışlı Tunç Yıldırım, 2020’den beri Düzce Üniversitesi Sanat, Tasarım ve Mimarlık Fakültesi Radyo, Televizyon ve Sinema Bölümünde doçent doktor olarak çalışmakta ve 2009’dan bu yana Türk sinema tarihi, sinema tarihyazımı alanlarında ulusal ve uluslararası araştırmalar yayınlamaktadır.
Pedagojik bir amaçla hazırlanan bu kitap; sinemaseverlere ve sinema öğrencilerine olduğu kadar genel/dünya sinema tarihini merak eden geniş kitlelere de hitap ediyor. Kronolojik bir düzen içinde hazırlanmış kitap metni; belgeler, tablolar ve çözümlenen ya da bahsi geçen önemli sinema simgelerine dönüşmüş kimi filmlerden alınma siyah-beyaz ve renkli fotogram figürleriyle baştan sona bezelidir.
Genel anlamıyla sentez yapan bu sinema tarihi kitabı, farklı ülkelerde ve değişik tarihsel bağlamlarda ortaya çıkan film stilleri ile sinema sanatının gelişimine katkı yapan önemli sinemacıları ifşa etme, tasvir etme, çözümleme ve yorumlama amacı güdüyor.
Sinema tarihine giriş olarak hazırlanan bu eser, “sinemanın estetik tarihi” yaklaşımından hareket edilerek hazırlandı. Sanat eserleri olarak “filmler” ve yaratıcı sanatçılar olarak kabul edilen bazı “yönetmenler”; biçim (form), biçem (stil), tür (janr), tarz (bireysel veya kolektif), okul (ekol), hareket, akım gibi sanat tarihine özgü belli başlı ölçütler üzerinden değerlendirildi. Aynı zamanda bu sinemacılar eser verdikleri çeşitli tarihsel, ulusal, toplumsal ve kültürel bağlamlarla ilişkileri içinde ele alındı. Neticesinde, XIX. yüzyılın sonlarında başlayıp XXI. yüzyılın başlarına kadar süregiden sinema tarihi dönemleri en ilginç, en etkili ve en baskın sanatsal örnekleri üzerinden iki kısımlık bir zamandizinsel düzende açıklanmıştır.
Sinema Tarihine Giriş: Büyük Estetik Ekoller, Tarzlar, Akımlar, Hareketler isimli bu kitapta montaj/dekupaj, sinematografi (görüntü düzenlemesi), ses ve mizansen (aydınlatma, dekor, renk, oyunculuk, vs.) gibi sinemasal biçemi meydana getiren temel teknik öğeler üzerinden sinemacıların sessiz, sesli, kurmaca, belgesel, canlandırma hatta sayısal sinema estetiğini nasıl geliştirip zenginleştirdikleri olmazsa olmaz pre-klasik, klasik, modern, post-modern film örnekleri üzerinden işlenmektedir.
Paris I Panthéon-Sorbonne Üniversitesi Sanat Tarihi Doktora Okulu (Sinema Opsiyonu) çıkışlı Tunç Yıldırım, 2020’den beri Düzce Üniversitesi Sanat, Tasarım ve Mimarlık Fakültesi Radyo, Televizyon ve Sinema Bölümünde doçent doktor olarak çalışmakta ve 2009’dan bu yana Türk sinema tarihi, sinema tarihyazımı alanlarında ulusal ve uluslararası araştırmalar yayınlamaktadır.
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 225,50 | 225,50 |