"Çığlık" adlı şiirindeki duygu, insanı duyguların en derinlerinden biridir. Yani, yitirmenin karşısındaki acı. Adı da, şiirin duygusuna denk düşmüş. Adadığın söz de, şiirdeki duygu kadar etkili: "Mehmet Amca hoşça kal!" Böyle bir vedaya bu söz, içtenliğiyle şiiri pekiştiriyor. İşte, bu ithafta yani 'amca' deyişinde senin halksal özün gizli. "Ve titreyerek bir yürek/kopar sonsuzluğa savrulur" dizelerindeki duygu, şiir çağıran duygudur. Az-öz oluşu da şiirin bir olumlu yanı. Yani şiir; en karmaşığı en yalında, en uzunu en kısada anlatan bir türdür.
Karanlık cinayetlere karşı taşıdığın öfkenin altını çizdiğin ''Faili Meçhul'', yurdunla bütünlük duygusunu dışa vurduğun ''Geçmiş Zaman Olur ki'', sevdayı işlediğin ''Sevgilim'', ''Sen Olsan'', ''Aşk bu Aşk'', geçmişinle hesaplaştığın ''Büyüdüm'' ve ''Seni Sonbaharlar Öpmesin'' gibi şiirlerinin her birinde, şiir duygusuyla dolu bir insanın titreşimleri var.
Nihat Behram
"Çığlık" adlı şiirindeki duygu, insanı duyguların en derinlerinden biridir. Yani, yitirmenin karşısındaki acı. Adı da, şiirin duygusuna denk düşmüş. Adadığın söz de, şiirdeki duygu kadar etkili: "Mehmet Amca hoşça kal!" Böyle bir vedaya bu söz, içtenliğiyle şiiri pekiştiriyor. İşte, bu ithafta yani 'amca' deyişinde senin halksal özün gizli. "Ve titreyerek bir yürek/kopar sonsuzluğa savrulur" dizelerindeki duygu, şiir çağıran duygudur. Az-öz oluşu da şiirin bir olumlu yanı. Yani şiir; en karmaşığı en yalında, en uzunu en kısada anlatan bir türdür.
Karanlık cinayetlere karşı taşıdığın öfkenin altını çizdiğin ''Faili Meçhul'', yurdunla bütünlük duygusunu dışa vurduğun ''Geçmiş Zaman Olur ki'', sevdayı işlediğin ''Sevgilim'', ''Sen Olsan'', ''Aşk bu Aşk'', geçmişinle hesaplaştığın ''Büyüdüm'' ve ''Seni Sonbaharlar Öpmesin'' gibi şiirlerinin her birinde, şiir duygusuyla dolu bir insanın titreşimleri var.
Nihat Behram