İtalyan sanat tarihçisi Giovanni Curatola’nın Selçuklulardan Osmanlılara Türk Sanatı adını taşıyan kapsamlı incelemesi, Anadolu’daki Bizans topraklarına kalıcı olarak yerleşen Selçukluların, yanlarında getirdikleri farklı üslupları, yaşam tarzını, göçebe ve şaman kültürünün izlerini yerel Akdeniz gelenekleriyle birleştirmesinden İstanbul’un fethine, Mimar Sinan öncülüğündeki Osmanlı mimarisinin altın çağından Avrupa ile etkileşimin arttığı 18. ve 19. yüzyıllara ve Art Nouveau gibi dönemlere uzanarak bin yıllık görkemli bir tarihin, Türk İslam medeniyetinin izini sürüyor.
Kervansaraylar, camiler, halılar, el yazmaları, zırhlar, seramikler, çiniler, minyatürler boyunca süregiden bir güzellik tutkusunun, renk ve biçim ahenginin, yüce bir zarafet arayışının; hat sanatının eşsiz geometrik motif zenginliğini taşa, cephe mimarisine, taçkapılara aksettiren, Bizans mimarisini model alarak kendi özgün mimarisini yaratan kozmopolit bir dünya sanatının çarpıcı hikâyesi…
İtalyan sanat tarihçisi Giovanni Curatola’nın Selçuklulardan Osmanlılara Türk Sanatı adını taşıyan kapsamlı incelemesi, Anadolu’daki Bizans topraklarına kalıcı olarak yerleşen Selçukluların, yanlarında getirdikleri farklı üslupları, yaşam tarzını, göçebe ve şaman kültürünün izlerini yerel Akdeniz gelenekleriyle birleştirmesinden İstanbul’un fethine, Mimar Sinan öncülüğündeki Osmanlı mimarisinin altın çağından Avrupa ile etkileşimin arttığı 18. ve 19. yüzyıllara ve Art Nouveau gibi dönemlere uzanarak bin yıllık görkemli bir tarihin, Türk İslam medeniyetinin izini sürüyor.
Kervansaraylar, camiler, halılar, el yazmaları, zırhlar, seramikler, çiniler, minyatürler boyunca süregiden bir güzellik tutkusunun, renk ve biçim ahenginin, yüce bir zarafet arayışının; hat sanatının eşsiz geometrik motif zenginliğini taşa, cephe mimarisine, taçkapılara aksettiren, Bizans mimarisini model alarak kendi özgün mimarisini yaratan kozmopolit bir dünya sanatının çarpıcı hikâyesi…
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 825,00 | 825,00 |