Yeme - içme denilen şeyler, biyolojik gereksinimleri karşılamanın çok ötesinde, toplum yaşamının birtakım kodlarını taşıyageliyorlar.
İnsanların yaşama bakışlarını şekillendiriyorlar. Bakış açıları, yargılar, kutsallaştırmalar, mahkûm etmeler, derin ve canlı bir kaynağın varlığına götürüyor bizi. Bu kaynak o kadar canlı ve insanîdir ki, insanların bir bölümü için kutsal, başka bir bölümü için yasak oluşu başka nasıl açıklanabilir?
Bu kodlar karmaşasının içme bölüğü, yeme bölüğü ile iç içe olmakla birlikte bağımsızdır da. Bu kitap ile belirli bir bölgede, şarabın binlerce yıllık bir alışkanlıklar, inançlar, tutkular, reddiyeler ile gerçeğinin ve bugüne yansımasının ancak bir bölümü anlaşılmaya çalışılıyor.
Çıkarılan sonuç ne olursa olsun gerçek ortada ve var olmaya devam edecek gibi gözüküyor. Bütün bunlardan da bize kalan keyif alma kısmı olmalı veya daha doğru deyişle geçmişten gelenler bugünkü yaşamımızı daha keyifli kılmaya katkıda bulunmalıdır.
Yeme - içme denilen şeyler, biyolojik gereksinimleri karşılamanın çok ötesinde, toplum yaşamının birtakım kodlarını taşıyageliyorlar.
İnsanların yaşama bakışlarını şekillendiriyorlar. Bakış açıları, yargılar, kutsallaştırmalar, mahkûm etmeler, derin ve canlı bir kaynağın varlığına götürüyor bizi. Bu kaynak o kadar canlı ve insanîdir ki, insanların bir bölümü için kutsal, başka bir bölümü için yasak oluşu başka nasıl açıklanabilir?
Bu kodlar karmaşasının içme bölüğü, yeme bölüğü ile iç içe olmakla birlikte bağımsızdır da. Bu kitap ile belirli bir bölgede, şarabın binlerce yıllık bir alışkanlıklar, inançlar, tutkular, reddiyeler ile gerçeğinin ve bugüne yansımasının ancak bir bölümü anlaşılmaya çalışılıyor.
Çıkarılan sonuç ne olursa olsun gerçek ortada ve var olmaya devam edecek gibi gözüküyor. Bütün bunlardan da bize kalan keyif alma kısmı olmalı veya daha doğru deyişle geçmişten gelenler bugünkü yaşamımızı daha keyifli kılmaya katkıda bulunmalıdır.
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 6,67 | 6,67 |