Hz. Peygamber'e (s.a.v.) duyulan muhabbet, Osmanlı topraklarındaki dini inancın ve yaşayışın merkezindedir. Her şey O'na (s.a.v.) nispetle anlamlandırır; alemin varlık sebebidir, bütün bilgilerin kaynağıdır, ahlakın nihai gayesidir. Şair için de böyledir; dini inancın nübüvvet esaslı olduğu düşünce dünyasında şairler, şiirlerinde Efendimiz'i (s.a.v.) anlatmışlar, şefaat umuduyla O'na (s.a.v.) duydukları sevgiyi çeşitli imgeler kullanarak işlemişlerdir. Şair ve Peygamber - Na't Geleneğinde Hz. Peygamber imgesi, Hz. Peygamber'in (s.a.v.) na't geleneğindeki yerini, tasavvufi düşüncenin na't geleneğindeki önemini ve Hz. Peygamber (s.a.v.) telakkisini nasıl etkilediğini inceliyor. Niyazi-i Mısri, Sultan II. Bayezid ve Şeref Hanım'ın na't tahlillerine de yer veren bu eser, klasik dönem şairlerinin Hz. Peygamber'i (s.a.v.) nasıl tasavvur ettiğini anlamak için birebir.
Hz. Peygamber'e (s.a.v.) duyulan muhabbet, Osmanlı topraklarındaki dini inancın ve yaşayışın merkezindedir. Her şey O'na (s.a.v.) nispetle anlamlandırır; alemin varlık sebebidir, bütün bilgilerin kaynağıdır, ahlakın nihai gayesidir. Şair için de böyledir; dini inancın nübüvvet esaslı olduğu düşünce dünyasında şairler, şiirlerinde Efendimiz'i (s.a.v.) anlatmışlar, şefaat umuduyla O'na (s.a.v.) duydukları sevgiyi çeşitli imgeler kullanarak işlemişlerdir. Şair ve Peygamber - Na't Geleneğinde Hz. Peygamber imgesi, Hz. Peygamber'in (s.a.v.) na't geleneğindeki yerini, tasavvufi düşüncenin na't geleneğindeki önemini ve Hz. Peygamber (s.a.v.) telakkisini nasıl etkilediğini inceliyor. Niyazi-i Mısri, Sultan II. Bayezid ve Şeref Hanım'ın na't tahlillerine de yer veren bu eser, klasik dönem şairlerinin Hz. Peygamber'i (s.a.v.) nasıl tasavvur ettiğini anlamak için birebir.
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 50,16 | 50,16 |