Rudolf Otto'da Dini Tecrübe ve Mistisizm

Stok Kodu:
9786254088063
Boyut:
12 cm x 19,5 cm
Sayfa Sayısı:
216
Basım Yeri:
İstanbul
Baskı:
1
Basım Tarihi:
2024-01
Kapak Türü:
Karton Kapak
Kağıt Türü:
2. Hamur
Dili:
Türkçe
Kategori:
%35 indirimli
150,00TL
97,50TL
Tedarikçi Stoğu 21 Adet
9786254088063
814576
Rudolf Otto'da Dini Tecrübe ve Mistisizm
Rudolf Otto'da Dini Tecrübe ve Mistisizm
97.50

Tanrı düşüncesi veya Tanrı, Otto için Kutsal'ın Fikridir. Kutsal'ın Fikri, rasyonel olduğu kadar irrasyonel yönlere de sahiptir. Numinous hisler onun irrasyonel yönünü oluşturur ve Otto'ya göre kutsal, rasyonel ve irrasyonel yönleriyle tamamen a priorikategoridedir. Mutlakiyet, bütünlük ve erdem kavramları a prioriden gelir. Saf akıl, Otto'ya göre üstün gerçekliğe ulaşabilir. Onun, değişik dinleri “Kutsal”ı ayrı ayrı tecrübe eden özel olaylar olarak görmesi ve genel din kavramının evrenselleştirilmesine yönelik çalışmaları dikkat çekicidir.

Tanrı'nın tecrübesinin numinous hislerden ileri geldiğini düşünen Otto, bunu “Titretici ve Büyüleyici Gizem” (Mysterium Tremendum et Fascinans) ideogramıyla ifade etmiştir. Otto'ya göre insan, kendi hayatında bir şekilde çok üstün bir güç ile karşılaşır ve kendi varlığından tamamen farklı olan bir gerçeklikle kuşatıldığını hisseder. Otto, “Kutsal ile karşılaşma” adını verdiği bu durumu, “sır” (mysterium) olarak isimlendirir. Bu, hem “ürpertici” (tremendum) hem de “büyüleyici” (fascinans) bir varlıktır ki Otto, buna, “eşi ve benzeri olmayan” anlamında “tamamen başka” (wholly other) der.

Tanrı düşüncesi veya Tanrı, Otto için Kutsal'ın Fikridir. Kutsal'ın Fikri, rasyonel olduğu kadar irrasyonel yönlere de sahiptir. Numinous hisler onun irrasyonel yönünü oluşturur ve Otto'ya göre kutsal, rasyonel ve irrasyonel yönleriyle tamamen a priorikategoridedir. Mutlakiyet, bütünlük ve erdem kavramları a prioriden gelir. Saf akıl, Otto'ya göre üstün gerçekliğe ulaşabilir. Onun, değişik dinleri “Kutsal”ı ayrı ayrı tecrübe eden özel olaylar olarak görmesi ve genel din kavramının evrenselleştirilmesine yönelik çalışmaları dikkat çekicidir.

Tanrı'nın tecrübesinin numinous hislerden ileri geldiğini düşünen Otto, bunu “Titretici ve Büyüleyici Gizem” (Mysterium Tremendum et Fascinans) ideogramıyla ifade etmiştir. Otto'ya göre insan, kendi hayatında bir şekilde çok üstün bir güç ile karşılaşır ve kendi varlığından tamamen farklı olan bir gerçeklikle kuşatıldığını hisseder. Otto, “Kutsal ile karşılaşma” adını verdiği bu durumu, “sır” (mysterium) olarak isimlendirir. Bu, hem “ürpertici” (tremendum) hem de “büyüleyici” (fascinans) bir varlıktır ki Otto, buna, “eşi ve benzeri olmayan” anlamında “tamamen başka” (wholly other) der.

Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Kapat