Hadis sahasıyla ilgili vazedilen kaideler bütününün hususen zamanımız açısından- en mühim olanlarından biri de “arzu’l – ehâdîs ale’l Kur’ân”dır. Ulema bu kaide zımnında hadis diye nakledilen bazı rivayetleri tenkide tabi tutmuştur. Bunu adeta fırsat telakki eden Sünnet münkirleri de bu kaide üzerinden sahih rivayetleri bile reddedebilme sapkınlığına meylederek ilgili kaideyi tahrif etmiş, başka bir deyimle manipüle etmiştir.
Bize ait kavramların taşıdıkları manalar ile muhafazası en mühim vazifelerimizden olduğu için, bugün hadisleri Kur’ân’a arz etme başlığı altında icra edilen bu manipülasyonun sahteliğini ve kaidenin gerçek veçhesiyle nasıl işlemesi gerektiğini ortaya koymak istedik. Bu anlamda elinizdeki eser, Kur’an – Sünnet bütünlüğü, hadisin Kur’ân’a muhalif olup olmayacağı, sahabede hadislerin Kur’ân’a arz ediliş örnekleri, muhaddislerce bu kaidenin nasıl telakki edildiği, dört mezhepte arzu’l-ehâdis ale’l Kur’ân’ın nasıl ele alındığı ve modern dönem arz usulünün çarpıklığı ve Hanefîler’deki arz usulüyle hiçbir ilgisinin olmadığı gibi meseleler üzerinde durmaktadır.
Hadis sahasıyla ilgili vazedilen kaideler bütününün hususen zamanımız açısından- en mühim olanlarından biri de “arzu’l – ehâdîs ale’l Kur’ân”dır. Ulema bu kaide zımnında hadis diye nakledilen bazı rivayetleri tenkide tabi tutmuştur. Bunu adeta fırsat telakki eden Sünnet münkirleri de bu kaide üzerinden sahih rivayetleri bile reddedebilme sapkınlığına meylederek ilgili kaideyi tahrif etmiş, başka bir deyimle manipüle etmiştir.
Bize ait kavramların taşıdıkları manalar ile muhafazası en mühim vazifelerimizden olduğu için, bugün hadisleri Kur’ân’a arz etme başlığı altında icra edilen bu manipülasyonun sahteliğini ve kaidenin gerçek veçhesiyle nasıl işlemesi gerektiğini ortaya koymak istedik. Bu anlamda elinizdeki eser, Kur’an – Sünnet bütünlüğü, hadisin Kur’ân’a muhalif olup olmayacağı, sahabede hadislerin Kur’ân’a arz ediliş örnekleri, muhaddislerce bu kaidenin nasıl telakki edildiği, dört mezhepte arzu’l-ehâdis ale’l Kur’ân’ın nasıl ele alındığı ve modern dönem arz usulünün çarpıklığı ve Hanefîler’deki arz usulüyle hiçbir ilgisinin olmadığı gibi meseleler üzerinde durmaktadır.
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 124,00 | 124,00 |