Bilgisayar oyunları gelişen pazar hacimleri ve bütçeleri sayesinde günümüzde birçok kişinin odağına girmiş durumdadır. Eski dönemlerde pek ciddi alınmayan bu sektör, günümüzde dünyanın en önde gelen sektörlerinden biri olmuş ve hızla büyümeye devam etmektedir.
Tüm bu ekonomik büyüme yanında teknolojik gelişmeleri de beraberinde getirmiş ve gittikçe daha gerçekçi görsel kaliteye ulaşılmıştır. Günümüzde büyük bütçeli bir bilgisayar oyunu geliştirme aşamasından yayınlanmaya kadar geçen süreçte onlarca farklı disiplinden yüzlerce, belki de binlerce çalışanın ortak emekleri ile ortaya çıkmaktadır.
Tüm bu geniş kapsamlı disiplini tek bir kaynakta tüm boyutları ile incelemek makul değildir. Bu nedenle, bu kitap oyun geliştiriciliğine ilgi duyan herkes için bir başlangıç yolu oluşturmayı amaçlamaktadır. Okuyucularımız kitap süresince anlatılan konuların sonunda durup kısa örnekler oluşturarak, bölümde anlatılanları kendileri de deneyimlerse daha verimli ve öğretici bir süreç yaşayacaklardır.
· Giriş
· Akış
· Önemli Not
· Temel Gereksinimler
· Oyun Geliştiriciliğine Giriş Ve Temel Kavramlar
· Oyunların Sınıflandırılması
· Oyun Motoru Kavramı
· Oyun Yapım Süreçleri
· Tasarım Süreçleri
· Geliştirme Süreçleri
· Küçük Ekipler İçin Öneriler
· Hypercasual
· Teknik Kavramlar
· Unreal Engıne 5 Giriş Ve Kurulum
· Ön Gereksinimler
· Sistem Gereksinimleri
· Unreal Engine 5 Versiyonları Ve İşleyiş
· İndirme Ve Kurulum
· Marketplace
· Lıbrary
· Unreal Engıne 5 Editörüne Giriş
· Editör Arayüzleri
· Yaratılan Projenin Dosya Yapısı
· Oyun Dünyası Elementleri
· Mode Selectıon
· Landscape Tool
· Folıage Tool
· Modelıng Tool
· Mesh Paınt Tool
· Fracture Tool
· Brush Edıtıng Tool
· Content Shortcuts
· Create
· Blueprınts
· Cınematıcs
· Play Mode Controls
· Platforms
· Content Browser
· Texture, Materıal Ve Shader
· Texture (Kaplama)
· Materıal Ve Shader
· Shader Kavramı
· Materıal Kavramı
· Quıxel Brıdge Ve Blend Materıal
· Materıal Instance
· Mesh’ler
· Statıc Mesh
· Menu Bar (Menü Çubuğu)
· Tool Bar (Araç Çubuğu)
· Viewport Panel (Görüş Alanı)
· Details Panel (Detaylar Paneli)
· Collision
· Lod (Level Of Detail)
· Uv Mappıng
· Skeletal Mesh
· Socket (Soket)
· Partıcle
· Nıagara System
· Işıklandırma
· Ue5 Işık Tipleri
· Işık Özellikleri
· Blueprınts Ve Görsel Programlama
· Görsel Programlama
· Blueprınt Aracı
· Level Blueprınt
· Değişkenler
· Eventler
· Fonksiyonlar
· Macros (Makrolar)
· Blueprınt Class
· Sequencer
· Şablon Oyun Türleri
· Marketplace İçeriklerinin Kullanımı
· Projelerin Farklı Versiyonlara Taşınması
· Projenin Üst Versiyona Taşınması
· Proje İçeriklerinin Farklı Projeye Taşınması
· Kullanıcı Girdileri (Inputs)
· Kullanıcı Arayüzleri (Uı)
· Wıdget Blueprınt Oluşturulması
· Wıdget Blueprınt’in Ekranda Gösterilmesi
· Plugınler
· Ses Ve Müzik
· Post-Process
· Programlama
· Gereksinimler
· Projenin Oluşturulması
· Proje İçeriği
· Yeni Bir C++ Sınıfının Oluşturulması
· C++ Kodlarına Blueprınt’ten Erişim
· Oyun Çıktılarının Alınması
· Oyun Çıktısının Alınması
· Örnek Proje
· Kapanış
Bilgisayar oyunları gelişen pazar hacimleri ve bütçeleri sayesinde günümüzde birçok kişinin odağına girmiş durumdadır. Eski dönemlerde pek ciddi alınmayan bu sektör, günümüzde dünyanın en önde gelen sektörlerinden biri olmuş ve hızla büyümeye devam etmektedir.
Tüm bu ekonomik büyüme yanında teknolojik gelişmeleri de beraberinde getirmiş ve gittikçe daha gerçekçi görsel kaliteye ulaşılmıştır. Günümüzde büyük bütçeli bir bilgisayar oyunu geliştirme aşamasından yayınlanmaya kadar geçen süreçte onlarca farklı disiplinden yüzlerce, belki de binlerce çalışanın ortak emekleri ile ortaya çıkmaktadır.
Tüm bu geniş kapsamlı disiplini tek bir kaynakta tüm boyutları ile incelemek makul değildir. Bu nedenle, bu kitap oyun geliştiriciliğine ilgi duyan herkes için bir başlangıç yolu oluşturmayı amaçlamaktadır. Okuyucularımız kitap süresince anlatılan konuların sonunda durup kısa örnekler oluşturarak, bölümde anlatılanları kendileri de deneyimlerse daha verimli ve öğretici bir süreç yaşayacaklardır.
· Giriş
· Akış
· Önemli Not
· Temel Gereksinimler
· Oyun Geliştiriciliğine Giriş Ve Temel Kavramlar
· Oyunların Sınıflandırılması
· Oyun Motoru Kavramı
· Oyun Yapım Süreçleri
· Tasarım Süreçleri
· Geliştirme Süreçleri
· Küçük Ekipler İçin Öneriler
· Hypercasual
· Teknik Kavramlar
· Unreal Engıne 5 Giriş Ve Kurulum
· Ön Gereksinimler
· Sistem Gereksinimleri
· Unreal Engine 5 Versiyonları Ve İşleyiş
· İndirme Ve Kurulum
· Marketplace
· Lıbrary
· Unreal Engıne 5 Editörüne Giriş
· Editör Arayüzleri
· Yaratılan Projenin Dosya Yapısı
· Oyun Dünyası Elementleri
· Mode Selectıon
· Landscape Tool
· Folıage Tool
· Modelıng Tool
· Mesh Paınt Tool
· Fracture Tool
· Brush Edıtıng Tool
· Content Shortcuts
· Create
· Blueprınts
· Cınematıcs
· Play Mode Controls
· Platforms
· Content Browser
· Texture, Materıal Ve Shader
· Texture (Kaplama)
· Materıal Ve Shader
· Shader Kavramı
· Materıal Kavramı
· Quıxel Brıdge Ve Blend Materıal
· Materıal Instance
· Mesh’ler
· Statıc Mesh
· Menu Bar (Menü Çubuğu)
· Tool Bar (Araç Çubuğu)
· Viewport Panel (Görüş Alanı)
· Details Panel (Detaylar Paneli)
· Collision
· Lod (Level Of Detail)
· Uv Mappıng
· Skeletal Mesh
· Socket (Soket)
· Partıcle
· Nıagara System
· Işıklandırma
· Ue5 Işık Tipleri
· Işık Özellikleri
· Blueprınts Ve Görsel Programlama
· Görsel Programlama
· Blueprınt Aracı
· Level Blueprınt
· Değişkenler
· Eventler
· Fonksiyonlar
· Macros (Makrolar)
· Blueprınt Class
· Sequencer
· Şablon Oyun Türleri
· Marketplace İçeriklerinin Kullanımı
· Projelerin Farklı Versiyonlara Taşınması
· Projenin Üst Versiyona Taşınması
· Proje İçeriklerinin Farklı Projeye Taşınması
· Kullanıcı Girdileri (Inputs)
· Kullanıcı Arayüzleri (Uı)
· Wıdget Blueprınt Oluşturulması
· Wıdget Blueprınt’in Ekranda Gösterilmesi
· Plugınler
· Ses Ve Müzik
· Post-Process
· Programlama
· Gereksinimler
· Projenin Oluşturulması
· Proje İçeriği
· Yeni Bir C++ Sınıfının Oluşturulması
· C++ Kodlarına Blueprınt’ten Erişim
· Oyun Çıktılarının Alınması
· Oyun Çıktısının Alınması
· Örnek Proje
· Kapanış
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 212,50 | 212,50 |