“...Selçukluların Orta Asya ve İran üzerinden geçip gelirken hem öğrendikleri, hem de kendilerinin geliştirdiği sanat biçimleri de buraya olduğu gibi geçmemiştir. Yerlilerin yaptıklarıyla, kendilerinin yaptıklarını kaynaştıran biçimler türemiştir. Burada daha evvel de değinildiği gibi bir sentez başlamıştır. Ama o sentez her ne kadar, daha önceki, Asya’daki, Türk eserlerine tam benzemese de eski Roma, Bizans eserlerine de hiç benzememektedir. Ve neticede daha çok Asya’dakileri andıran ama yepyeni bir biçim yahut biçimler çıkmıştır ortaya. Ve pek çok deneme vardır."
“...Konya’da İnce Minareli Medrese portaline bakıyorsunuz, o portal bütünüyle modern bir eserdir, 20.yüzyıla yakışacak bir eserdir fikir olarak... Yani bir heykeltıraşa, bir plastik taş oymacı ustaya, sanatçıya Asya’daki gelenekler, kültür gelişimi ile Anadolu’daki buluşmayı özetle deseniz, ne yapabilirdi? Buna benzer bir şey yapardı. Özetlenmiş bir tarihtir adeta o portal, modern bir simgedir İnce Minareli’nin taç kapısı... Kimin aklına gelir? Hangi geleneğin ürünü? Hiçbir geleneğin ürünü değil. Tam 20. ve 21. yüzyılda olabileceği gibi bireysel bir yaratıştır. Ne Ermeni mimarisinde var, ne Roma mimarisinde var, ne erken İslam ne geç İslam hiçbir yerde yok, Asya’da da yok. Yepyeni bir şey, buna kim karar verdi? Efendim Kaluyan Rum’du da falan... Kaç tane böyle Rum, Roma, Ermeni eseri var?...”
“...Selçukluların Orta Asya ve İran üzerinden geçip gelirken hem öğrendikleri, hem de kendilerinin geliştirdiği sanat biçimleri de buraya olduğu gibi geçmemiştir. Yerlilerin yaptıklarıyla, kendilerinin yaptıklarını kaynaştıran biçimler türemiştir. Burada daha evvel de değinildiği gibi bir sentez başlamıştır. Ama o sentez her ne kadar, daha önceki, Asya’daki, Türk eserlerine tam benzemese de eski Roma, Bizans eserlerine de hiç benzememektedir. Ve neticede daha çok Asya’dakileri andıran ama yepyeni bir biçim yahut biçimler çıkmıştır ortaya. Ve pek çok deneme vardır."
“...Konya’da İnce Minareli Medrese portaline bakıyorsunuz, o portal bütünüyle modern bir eserdir, 20.yüzyıla yakışacak bir eserdir fikir olarak... Yani bir heykeltıraşa, bir plastik taş oymacı ustaya, sanatçıya Asya’daki gelenekler, kültür gelişimi ile Anadolu’daki buluşmayı özetle deseniz, ne yapabilirdi? Buna benzer bir şey yapardı. Özetlenmiş bir tarihtir adeta o portal, modern bir simgedir İnce Minareli’nin taç kapısı... Kimin aklına gelir? Hangi geleneğin ürünü? Hiçbir geleneğin ürünü değil. Tam 20. ve 21. yüzyılda olabileceği gibi bireysel bir yaratıştır. Ne Ermeni mimarisinde var, ne Roma mimarisinde var, ne erken İslam ne geç İslam hiçbir yerde yok, Asya’da da yok. Yepyeni bir şey, buna kim karar verdi? Efendim Kaluyan Rum’du da falan... Kaç tane böyle Rum, Roma, Ermeni eseri var?...”
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 63,75 | 63,75 |