Ney’in Sırrı, ağırlıklı olarak, bir meşk zinciri teşkil eden üç büyük neyzenin, Aziz Dede, Emin Efendi ve Halil Dikmen’in biyografilerinden oluşmaktadır. Ancak giriş bölümünde Mevlânâ, Mevlevilik ve Osmanlı kültürü; sonuç bölümünde de ney ve edebiyat ilişkisi ele alınmış, böylece "ney" kavramı etrafında Türk kültürünün estetik arka planındaki Mevlânâ gerçeğine işaret edilmiştir. Yazarının "2007 Mevlânâ Yılı" dolayısıyla, 800. doğum yıldönümünde Mevlânâ’nın ruhuna armağan ettiği bu küçük kitabın özü şu cümlelerdedir: "Tanpınar’a göre, Meviânâ, Mesnevinin ilk on sekiz beytini yazıp dostlarına göstermek üzere sarığının arasına soktuğu zaman ‘zevkimizin en hâlis tarafı’ olan Mevlevi musikisinin Itrî, Dede Efendi ve III. Selim gibi bütün büyük isimleriyle Şeyh Galib’e kadar gelen şairler kafilesi de doğmuş sayılabilirdi. Yahya Kemal, İsmail Dedenin Kâinatı adlı gazelinde ‘Lafz-ı bişnevle doğan debdebe-i ma’nâyız’ derken aslında bir borcu ödüyordu."
Ney’in Sırrı, ağırlıklı olarak, bir meşk zinciri teşkil eden üç büyük neyzenin, Aziz Dede, Emin Efendi ve Halil Dikmen’in biyografilerinden oluşmaktadır. Ancak giriş bölümünde Mevlânâ, Mevlevilik ve Osmanlı kültürü; sonuç bölümünde de ney ve edebiyat ilişkisi ele alınmış, böylece "ney" kavramı etrafında Türk kültürünün estetik arka planındaki Mevlânâ gerçeğine işaret edilmiştir. Yazarının "2007 Mevlânâ Yılı" dolayısıyla, 800. doğum yıldönümünde Mevlânâ’nın ruhuna armağan ettiği bu küçük kitabın özü şu cümlelerdedir: "Tanpınar’a göre, Meviânâ, Mesnevinin ilk on sekiz beytini yazıp dostlarına göstermek üzere sarığının arasına soktuğu zaman ‘zevkimizin en hâlis tarafı’ olan Mevlevi musikisinin Itrî, Dede Efendi ve III. Selim gibi bütün büyük isimleriyle Şeyh Galib’e kadar gelen şairler kafilesi de doğmuş sayılabilirdi. Yahya Kemal, İsmail Dedenin Kâinatı adlı gazelinde ‘Lafz-ı bişnevle doğan debdebe-i ma’nâyız’ derken aslında bir borcu ödüyordu."
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 87,60 | 87,60 |