Değerli Okurlar,
Temmuz 2020’De Sizlerle Buluşan Müzİk Kİmlİk Adli Çalişmamizin Bir Tür Devami Niteliğindeki Müzİk Kİmlİk Ii Başlikli Bu Kitap, Önceden Olduğu Gibi Yine Özgün Araştirmalara Yer Vererek Müzik Bilimleri Alanina Katki Sağlamayi Amaçlamaktadir.
Kitap Çalişmamiz, Müzİk-Kültür-Kİmlİk Çerçevesinde Hazirlanmiş, Güzel Sanatlar Temel Alanlarindan Olan Müzik Ve Müzik Bilimleri Bağlami Içerisinde, Interdisipliner Bir Yaklaşim Ve Anlayişla Yürütülmüş Seçme Alan Çalişmalarina Yer Vermektedir. Yurtiçi Ve Yurtdişindan Akademisyen Ve Araştirmacilarin Değerli Araştirmalari Ile Katki Sunduklari Kitap Bölümleri Içerisinde, Kimlik, Aidiyet, Kültürler Arasilik, Görsel Ve Müzikal Doku, Geleneksel-Kültürel Aktarim Zinciri Ilişkisini Inceleyen: “Almanya’da Yaşayan Türk Gençlerinin Kimlik Arayişinda Hiphop’in Yeri Ve Önemi”, “Kültür-Müzik İlişkisi Bağlaminda Sinemada Çingene Kimliği: “Transylvania” Filmi Örneği”, “Milli Aidiyet Duygusu Oluşumunda Askeri Müziğin Yeri: Türk Bandosu Örneği”, “Dini Mûsikî Bir Propaganda Araci Olabilir Mi?”, “Kültürel Kimlik Bağlaminda Çorum Yöresi Cem Ritüelleri Ve Müzik Pratikleri: Abdal Musa Birlik Cemi Örneği” Gibi, Önemli Bulgu Ve Tespitlere Odaklanan Alan Araştirmalari Yer Almaktadir.
Alan Çalişanlarinca Bilinen Pek Çok Taniminin Yani Sira, Siklikla Bir Tür Kültürel Dişavurum Eylemi (Cultural Expression) Olarak Tanimlanabilen ‘Müzik Yapma’, Hangi Topluluk Ya Da Coğrafyada Olursa Olsun, Tarihsel Ve Sosyolojik Çeşitli Temel Faktörlerin Etkisi Ile Şekillenip Gelişim Göstermiştir. Geniş Anlamda Zaman Ve Mekana Bağli Olarak Üretilen Müziğin, Icra Edilen Müzikal Performansin, Hangi Özgün Kod Ve Göstergeleri Ile Adeta Bir Etnik Aidiyet Ve Kültürel Kimlik Belirteci Haline Dönüşebildiğini Görmek; Müzikal Muhtevanin Topluluk Için Yüklendiği Özel Ifade Ve Taşidiği Anlamlari Alanda Gözlemlemek, Çözümlemeye Çalişmak; Ya Da Bu Kitapta Olduğu Gibi Tüm Bunlari Konuyla Ilgili Gerçekleştirilen Araştirmalardan Öğrenebilmek, Yazarla Okuyucu Arasinda Ayni Tarifsiz Keşif Heyecanini Paylaşmaktir Bir Bakima...
Ulusal Ve Uluslararasi Platformlarda, Kütüphanelerde, Kişisel Arşivlerde Yerini Alacağina Inandiğimiz, Alan Araştirmasina Gönül Vermiş Ya Da Alana Ilgi Duyan Kişilere Işik Tutacak Nitelikteki Müzİk-Kİmlİk Ii Başlikli Bu Devam-Kitabi Meydana Getirdikleri Ve Özgün Çalişmalariyla Müzik Bilimleri Literatürüne Sunduklari Değerli Katkilardan Dolayi Emeği Geçen Kiymetli Yazarlarimiza Teşekkür Ederiz. Yeni Çalişmalarda, Siz Değerli Okurlarimizla Buluşmak Dileğiyle...
Prof. Dr. Sibel Paşaoğlu Yöndem
Doç. Dr. Günsu Yilma Şakalar
Mart / 2021
Değerli Okurlar,
Temmuz 2020’De Sizlerle Buluşan Müzİk Kİmlİk Adli Çalişmamizin Bir Tür Devami Niteliğindeki Müzİk Kİmlİk Ii Başlikli Bu Kitap, Önceden Olduğu Gibi Yine Özgün Araştirmalara Yer Vererek Müzik Bilimleri Alanina Katki Sağlamayi Amaçlamaktadir.
Kitap Çalişmamiz, Müzİk-Kültür-Kİmlİk Çerçevesinde Hazirlanmiş, Güzel Sanatlar Temel Alanlarindan Olan Müzik Ve Müzik Bilimleri Bağlami Içerisinde, Interdisipliner Bir Yaklaşim Ve Anlayişla Yürütülmüş Seçme Alan Çalişmalarina Yer Vermektedir. Yurtiçi Ve Yurtdişindan Akademisyen Ve Araştirmacilarin Değerli Araştirmalari Ile Katki Sunduklari Kitap Bölümleri Içerisinde, Kimlik, Aidiyet, Kültürler Arasilik, Görsel Ve Müzikal Doku, Geleneksel-Kültürel Aktarim Zinciri Ilişkisini Inceleyen: “Almanya’da Yaşayan Türk Gençlerinin Kimlik Arayişinda Hiphop’in Yeri Ve Önemi”, “Kültür-Müzik İlişkisi Bağlaminda Sinemada Çingene Kimliği: “Transylvania” Filmi Örneği”, “Milli Aidiyet Duygusu Oluşumunda Askeri Müziğin Yeri: Türk Bandosu Örneği”, “Dini Mûsikî Bir Propaganda Araci Olabilir Mi?”, “Kültürel Kimlik Bağlaminda Çorum Yöresi Cem Ritüelleri Ve Müzik Pratikleri: Abdal Musa Birlik Cemi Örneği” Gibi, Önemli Bulgu Ve Tespitlere Odaklanan Alan Araştirmalari Yer Almaktadir.
Alan Çalişanlarinca Bilinen Pek Çok Taniminin Yani Sira, Siklikla Bir Tür Kültürel Dişavurum Eylemi (Cultural Expression) Olarak Tanimlanabilen ‘Müzik Yapma’, Hangi Topluluk Ya Da Coğrafyada Olursa Olsun, Tarihsel Ve Sosyolojik Çeşitli Temel Faktörlerin Etkisi Ile Şekillenip Gelişim Göstermiştir. Geniş Anlamda Zaman Ve Mekana Bağli Olarak Üretilen Müziğin, Icra Edilen Müzikal Performansin, Hangi Özgün Kod Ve Göstergeleri Ile Adeta Bir Etnik Aidiyet Ve Kültürel Kimlik Belirteci Haline Dönüşebildiğini Görmek; Müzikal Muhtevanin Topluluk Için Yüklendiği Özel Ifade Ve Taşidiği Anlamlari Alanda Gözlemlemek, Çözümlemeye Çalişmak; Ya Da Bu Kitapta Olduğu Gibi Tüm Bunlari Konuyla Ilgili Gerçekleştirilen Araştirmalardan Öğrenebilmek, Yazarla Okuyucu Arasinda Ayni Tarifsiz Keşif Heyecanini Paylaşmaktir Bir Bakima...
Ulusal Ve Uluslararasi Platformlarda, Kütüphanelerde, Kişisel Arşivlerde Yerini Alacağina Inandiğimiz, Alan Araştirmasina Gönül Vermiş Ya Da Alana Ilgi Duyan Kişilere Işik Tutacak Nitelikteki Müzİk-Kİmlİk Ii Başlikli Bu Devam-Kitabi Meydana Getirdikleri Ve Özgün Çalişmalariyla Müzik Bilimleri Literatürüne Sunduklari Değerli Katkilardan Dolayi Emeği Geçen Kiymetli Yazarlarimiza Teşekkür Ederiz. Yeni Çalişmalarda, Siz Değerli Okurlarimizla Buluşmak Dileğiyle...
Prof. Dr. Sibel Paşaoğlu Yöndem
Doç. Dr. Günsu Yilma Şakalar
Mart / 2021
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 86,07 | 86,07 |