Bir mal üzerinde her türlü egemenliği sağlayan hak olarak tanımlanan mülkiyet; XXI. yüzyılda, maddi nesnelerden maddi olmayan nesnelere doğru evrilme göstermiştir. Bu durum, mülkiyetin farklı bir boyutunu ortaya çıkarmıştır.Artık sadece kıyafet, araba ya da ev gibi elle tutulan cismani şeyler üzerinde mülkiyet söz konusu olmamakta, insanlar; fikirlerinin ürünlerine de sahip olabilmektedir. çalışmamızın konusu olarak mülkiyetin ve fikrî mülkiyetin felsefi temellerinin seçilmiş olmasının nedeni; mülkiyetin bu denli önem arz ediyor oluşunun yanında; fikrî mülkiyetin, bir yandan fikrî ürün sahiplerine mutlak bir hak tanıması, öte yandan diğer insanların eylemlerine de sınır getiriyor olmasıdır. Bu durum fikrî mülkiyetin bir tekel hakkı sağlamasından kaynaklanmaktadır ve mülkiyetle birlikte felsefi açıdan irdelenmeye muhtaçtır.
Bir mal üzerinde her türlü egemenliği sağlayan hak olarak tanımlanan mülkiyet; XXI. yüzyılda, maddi nesnelerden maddi olmayan nesnelere doğru evrilme göstermiştir. Bu durum, mülkiyetin farklı bir boyutunu ortaya çıkarmıştır.Artık sadece kıyafet, araba ya da ev gibi elle tutulan cismani şeyler üzerinde mülkiyet söz konusu olmamakta, insanlar; fikirlerinin ürünlerine de sahip olabilmektedir. çalışmamızın konusu olarak mülkiyetin ve fikrî mülkiyetin felsefi temellerinin seçilmiş olmasının nedeni; mülkiyetin bu denli önem arz ediyor oluşunun yanında; fikrî mülkiyetin, bir yandan fikrî ürün sahiplerine mutlak bir hak tanıması, öte yandan diğer insanların eylemlerine de sınır getiriyor olmasıdır. Bu durum fikrî mülkiyetin bir tekel hakkı sağlamasından kaynaklanmaktadır ve mülkiyetle birlikte felsefi açıdan irdelenmeye muhtaçtır.
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 60,75 | 60,75 |