Muhayyel Nisan Sayısı Çıktı!
24. sayımızı okura emanet etmenin sevincini yaşıyoruz. Bu sayıyla birlikte ikinci yılımızı geride bıraktık. Muhayyel, Hasan Aycın’ın çizgisiyle başlarken Mehmet Akıncı’nın “Mecaz” ve Gülsena Afra Ersan’ın “Dokunuşun Hafızası” denemeleriyle devam ediyor.
Nisan sayımızda Cemal Şakar “Ağustos Böcekleri”, İsmail Isparta “Sabahattin Ali’nin Son Hikâyesi”, Aynur Dilber “Tuz Adam”, Betül Sezgin “Kül Kavanozu Mezarlığı”, Ahmet Yetik “Lisan-ı Osmanî Edebiyatı Hakkında Bazı Mülâhazatı Şamildir” ve Ali Küçük, “Evden İşe İşten Eve” adlı öyküleri ile yer aldılar.
Hayrettin Orhanoğlu, İmge Atlası’nda “Sınırların Görünür Aynası: Duvar”ı ele alıyor.
Söyleşi sayfamızın konuğu Hattat Mustafa Cemil Efe, Hüseyin Ahmet Çelik’in sorularını yanıtlıyor: “Sanatkârın Batılılaşması ya da zihnî altyapısını oraya göre tanzim etmesi, mesela Hüsn-i Hat sanatıyla birlikte düşünülemez. Eğer oraya meylederse ona Hüsn-i Hat denmez. Çağdaş ve modern olarak isimlendirilen eserleri icra ederken harf anatomilerine ve yazının aslî kimliğine zarar vermeden icra ediyoruz. Okunurluğu ve manayı eserin arkasında bırakmıyoruz. Şüphesiz bu gaflete düştüğümüz oluyor ama biz buna Hüsn-i Hat eseri demiyoruz.”
Oktay Yivli, Kurmaca Sözlüğü’nde “Karakterleştirme”yi masaya yatırırken Mukadder Gemici, “Kış Gülü” adlı denemesiyle yer alıyor.
Akif Hasan Kaya’nın Sebeb-i Telif’ine şahitlik ediyoruz: “Hikâyem Hikâyemdir”
Ayşegül Özdoğan, emek mahsulü incelemelerine devam ediyor: “Aynı Şiiri Farklı Kollarda Aynı Dert ile Yazmak: Yunus Emre ve Pir Sultan Abdal’ın Benzer Şiirleri” Bir başka önemli inceleme de Merve Özgenli Çelik’ten: “Kırmızı” ve “Derin Siyah” Örneğinde Yıldız Ramazanoğlu’nun Öykülerinde Sosyal Meseleler ve Kadın Muhayyel, kitaplık bölümünde yeni ve önemli kitapları gündeme getirmeye devam ediyor: Fidan Yaman, Selim Baki’nin Bir Kısa Camel; Veysel Altuntaş, Güray Süngü’nün Sayıklar Bir Dilde; Uygar Atasoy, Süreyya İlkılıç’ın Türk Edebiyatında Kafka Etkisi kitaplarını değerlendiriyor.
Yeni sayılarda görüşmek dileğiyle.
İyi okumalar.
Muhayyel Nisan Sayısı Çıktı!
24. sayımızı okura emanet etmenin sevincini yaşıyoruz. Bu sayıyla birlikte ikinci yılımızı geride bıraktık. Muhayyel, Hasan Aycın’ın çizgisiyle başlarken Mehmet Akıncı’nın “Mecaz” ve Gülsena Afra Ersan’ın “Dokunuşun Hafızası” denemeleriyle devam ediyor.
Nisan sayımızda Cemal Şakar “Ağustos Böcekleri”, İsmail Isparta “Sabahattin Ali’nin Son Hikâyesi”, Aynur Dilber “Tuz Adam”, Betül Sezgin “Kül Kavanozu Mezarlığı”, Ahmet Yetik “Lisan-ı Osmanî Edebiyatı Hakkında Bazı Mülâhazatı Şamildir” ve Ali Küçük, “Evden İşe İşten Eve” adlı öyküleri ile yer aldılar.
Hayrettin Orhanoğlu, İmge Atlası’nda “Sınırların Görünür Aynası: Duvar”ı ele alıyor.
Söyleşi sayfamızın konuğu Hattat Mustafa Cemil Efe, Hüseyin Ahmet Çelik’in sorularını yanıtlıyor: “Sanatkârın Batılılaşması ya da zihnî altyapısını oraya göre tanzim etmesi, mesela Hüsn-i Hat sanatıyla birlikte düşünülemez. Eğer oraya meylederse ona Hüsn-i Hat denmez. Çağdaş ve modern olarak isimlendirilen eserleri icra ederken harf anatomilerine ve yazının aslî kimliğine zarar vermeden icra ediyoruz. Okunurluğu ve manayı eserin arkasında bırakmıyoruz. Şüphesiz bu gaflete düştüğümüz oluyor ama biz buna Hüsn-i Hat eseri demiyoruz.”
Oktay Yivli, Kurmaca Sözlüğü’nde “Karakterleştirme”yi masaya yatırırken Mukadder Gemici, “Kış Gülü” adlı denemesiyle yer alıyor.
Akif Hasan Kaya’nın Sebeb-i Telif’ine şahitlik ediyoruz: “Hikâyem Hikâyemdir”
Ayşegül Özdoğan, emek mahsulü incelemelerine devam ediyor: “Aynı Şiiri Farklı Kollarda Aynı Dert ile Yazmak: Yunus Emre ve Pir Sultan Abdal’ın Benzer Şiirleri” Bir başka önemli inceleme de Merve Özgenli Çelik’ten: “Kırmızı” ve “Derin Siyah” Örneğinde Yıldız Ramazanoğlu’nun Öykülerinde Sosyal Meseleler ve Kadın Muhayyel, kitaplık bölümünde yeni ve önemli kitapları gündeme getirmeye devam ediyor: Fidan Yaman, Selim Baki’nin Bir Kısa Camel; Veysel Altuntaş, Güray Süngü’nün Sayıklar Bir Dilde; Uygar Atasoy, Süreyya İlkılıç’ın Türk Edebiyatında Kafka Etkisi kitaplarını değerlendiriyor.
Yeni sayılarda görüşmek dileğiyle.
İyi okumalar.