Modern Şiirimizin Kökleri, Tanzimat süreciyle başlatılıp Sezai Karakoç önderliğindeki İkinci Yeni akımına kadar geçen dönemi birinci aşama, İkinci Yeniyi ikinci aşama, İkinci Yeni sonrasını ve günümüz şiirini üçüncü aşama kabul ederek; yazdıkları şiirle şiirimizin ana damarını oluşturmuş şairlerimizi incelemeyi önceleyen bir çalışmanın ilk adımıdır. Bu çerçevede Modern Şiirimizin Kökleri'nde Nâzım Hikmet, Necip Fazıl, Orhan Veli, Turgut Uyar ve İsmet Özel şiiri inceleniyor.
Türk şiirinin temel sorunu bize bugüne kadar gelen bilgiyi, tecrübeyi yeterince işletememektir. Şiir sanatı geçmişe atıfla ilerleyen bir sanattır. Adım atmak için de, sıçramak için de bize dayanak şarttır. Herkesin sevdiği parlak lâflardan birisi, şimdiyi esas almak, meseleyi çağın uyarınca gözden geçirmek, şimdinin kafası, şeklinde özetlenebilecek, içinde bulunduğumuz zamanı esas almayı öneren son derece haklı bir yaklaşım tarzının eseridir. Fakat şimdinin kafası köksüz bir kafa değildir.
Kabul; ne geçmişin dehlizlerinde kaybolmalıyız, ne şimdinin kayganlığında debelenmeliyiz. Gelenek içinde ileri bir aşama diyebileceğimiz adımları atmanın yolu şiirimizin ana damarını esas almayı gerektirdiği kadar, bugünün insanını ve hayatını şekillendiren zihniyeti, şartları da esas almayı gerektirmektedir. Bu bağlantıyı kuran şiir her zaman içinde bulunduğumuz zamanın şiiridir.
Modern Şiirimizin Kökleri, Tanzimat süreciyle başlatılıp Sezai Karakoç önderliğindeki İkinci Yeni akımına kadar geçen dönemi birinci aşama, İkinci Yeniyi ikinci aşama, İkinci Yeni sonrasını ve günümüz şiirini üçüncü aşama kabul ederek; yazdıkları şiirle şiirimizin ana damarını oluşturmuş şairlerimizi incelemeyi önceleyen bir çalışmanın ilk adımıdır. Bu çerçevede Modern Şiirimizin Kökleri'nde Nâzım Hikmet, Necip Fazıl, Orhan Veli, Turgut Uyar ve İsmet Özel şiiri inceleniyor.
Türk şiirinin temel sorunu bize bugüne kadar gelen bilgiyi, tecrübeyi yeterince işletememektir. Şiir sanatı geçmişe atıfla ilerleyen bir sanattır. Adım atmak için de, sıçramak için de bize dayanak şarttır. Herkesin sevdiği parlak lâflardan birisi, şimdiyi esas almak, meseleyi çağın uyarınca gözden geçirmek, şimdinin kafası, şeklinde özetlenebilecek, içinde bulunduğumuz zamanı esas almayı öneren son derece haklı bir yaklaşım tarzının eseridir. Fakat şimdinin kafası köksüz bir kafa değildir.
Kabul; ne geçmişin dehlizlerinde kaybolmalıyız, ne şimdinin kayganlığında debelenmeliyiz. Gelenek içinde ileri bir aşama diyebileceğimiz adımları atmanın yolu şiirimizin ana damarını esas almayı gerektirdiği kadar, bugünün insanını ve hayatını şekillendiren zihniyeti, şartları da esas almayı gerektirmektedir. Bu bağlantıyı kuran şiir her zaman içinde bulunduğumuz zamanın şiiridir.
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 106,50 | 106,50 |