Şiirden Dergisi çevresinden Zeynel Çok, olgunluk dönemi verimleriyle adını duyuran bir şair…
Kültürel alan başta olmak üzere, hayatı içerden deneyimleyen bir şiire çalışıyor; öte yandan bu deneyimi, içgörü dolayında yer yer metafizik kapanışlarla, dolayısıyla Dil'in verili anlamlandırma kodlarını bozarak ilerliyor.
Şiirlerin yalın, sahici, duru imge örgüsü dolayında minimal bir kurgusu var; dışarıya kayıtlı olgular içsel olanla diyalektik bir etkileşim içinde işaretleniyor.
Okura ulaşan bu son şiirlerde, Kairos içerikli bir Zaman'la hesaplaşma öne çıkıyor; kesik kesik kanayan anlar, Dil'e tutunamayan bilinçdışı kayıtlar, kayıplar ve anakronik hatırlayışlar…
Dil'in haddinde susa-kalmış bir bilinç bulanıklığıdır bu şiirler; kelimeler alışıldık konumlarından uzaklara savrulur , duyumsamalar en olmadık göstergelere yerleşir.
Başka söyleyişle, verili simgeselliği krize sokan bir simgesel düzene çalışır Zeynel Çok; Dil'in acı çektiği sezişler, çağrışımlar, dokunuşlar ve kendiliğe dair yakıcı anlam arayışları…
Sık sık okurun imgelemine avuç açar bu şiirler; onun tanıklığına emanet eder kendini; düşünsel düzeye çekinik göndermeler yanında, esas olarak duygusal bir inşadır: “ya uçurtmalar yansın, ya kuş kafese”
Zengin bir delta hâlinde yazılmakta olan günümüz Türk şiirinde, özgün poetikası ve duru imgelemiyle Zeynel Çok, has okurun dikkatle izlemesi gereken bir şair…
Celâl Soycan
Şiirden Dergisi çevresinden Zeynel Çok, olgunluk dönemi verimleriyle adını duyuran bir şair…
Kültürel alan başta olmak üzere, hayatı içerden deneyimleyen bir şiire çalışıyor; öte yandan bu deneyimi, içgörü dolayında yer yer metafizik kapanışlarla, dolayısıyla Dil'in verili anlamlandırma kodlarını bozarak ilerliyor.
Şiirlerin yalın, sahici, duru imge örgüsü dolayında minimal bir kurgusu var; dışarıya kayıtlı olgular içsel olanla diyalektik bir etkileşim içinde işaretleniyor.
Okura ulaşan bu son şiirlerde, Kairos içerikli bir Zaman'la hesaplaşma öne çıkıyor; kesik kesik kanayan anlar, Dil'e tutunamayan bilinçdışı kayıtlar, kayıplar ve anakronik hatırlayışlar…
Dil'in haddinde susa-kalmış bir bilinç bulanıklığıdır bu şiirler; kelimeler alışıldık konumlarından uzaklara savrulur , duyumsamalar en olmadık göstergelere yerleşir.
Başka söyleyişle, verili simgeselliği krize sokan bir simgesel düzene çalışır Zeynel Çok; Dil'in acı çektiği sezişler, çağrışımlar, dokunuşlar ve kendiliğe dair yakıcı anlam arayışları…
Sık sık okurun imgelemine avuç açar bu şiirler; onun tanıklığına emanet eder kendini; düşünsel düzeye çekinik göndermeler yanında, esas olarak duygusal bir inşadır: “ya uçurtmalar yansın, ya kuş kafese”
Zengin bir delta hâlinde yazılmakta olan günümüz Türk şiirinde, özgün poetikası ve duru imgelemiyle Zeynel Çok, has okurun dikkatle izlemesi gereken bir şair…
Celâl Soycan
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 17,64 | 17,64 |