Mimarlığın Dört Öğesi Ve İki Konferans adını verdiğimiz bu kitap, 19. yüzyıl Alman dilinde mimarlık ve sanat tarihinin en büyük kuramcısı sayılan Gottfried Semper’in mimarlık ve üslup konularını işlediği en önemli çalışmalarını biraraya getiriyor.
Düşünceleri çok geniş alanlara yayılan yazarın Mimarlığın Dört Öğesi adlı yazısı ile beraber 1854 yılında Londra’da verdiği Mimari Simgeler Üzerine başlığını taşıyan kon-feransı ve 1869 yılında Zürih’te verdiği Mimari Üsluplar Üzerine adlı konferansını yayınladığımız bu kitapta, Gottfried Semper’in mimarlıkta üslup kavramını nasıl ele al-dığını olanca kapsamıyla sunmaya çalıştık.
“Mimarlık, çizime dayalı öteki sanatlar gibi, doğayı taklit etmeyi amaçlamayan yaratıcı bir sanattır. Nitekim doğada mimari yapıtların ilk-örnekleri yoktur; mimari yapıtlar tümüyle hayalgücünün, deneyin ve bu ikisini biraraya getiren bir bilimin sonucudurlar.”
Gottfried Semper’in bu üç çalışması Türkçe’de ilk kez yayınlanıyor.
Mimarlığın Dört Öğesi Ve İki Konferans adını verdiğimiz bu kitap, 19. yüzyıl Alman dilinde mimarlık ve sanat tarihinin en büyük kuramcısı sayılan Gottfried Semper’in mimarlık ve üslup konularını işlediği en önemli çalışmalarını biraraya getiriyor.
Düşünceleri çok geniş alanlara yayılan yazarın Mimarlığın Dört Öğesi adlı yazısı ile beraber 1854 yılında Londra’da verdiği Mimari Simgeler Üzerine başlığını taşıyan kon-feransı ve 1869 yılında Zürih’te verdiği Mimari Üsluplar Üzerine adlı konferansını yayınladığımız bu kitapta, Gottfried Semper’in mimarlıkta üslup kavramını nasıl ele al-dığını olanca kapsamıyla sunmaya çalıştık.
“Mimarlık, çizime dayalı öteki sanatlar gibi, doğayı taklit etmeyi amaçlamayan yaratıcı bir sanattır. Nitekim doğada mimari yapıtların ilk-örnekleri yoktur; mimari yapıtlar tümüyle hayalgücünün, deneyin ve bu ikisini biraraya getiren bir bilimin sonucudurlar.”
Gottfried Semper’in bu üç çalışması Türkçe’de ilk kez yayınlanıyor.
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 375,00 | 375,00 |