“Metin Şerhine Giriş”, Dârülfünûn Edebiyat Fakültesi'nde “Metinler Şerhi” dersi hocası Ali Ekrem Bolayır (1867-1937) tarafından kaleme alınmış ve kendi döneminde ders kitabı olarak okutulmuştur. Ali Ekrem, Türkiye'de klasik metinlerin yorumlanması konusundaÖmer Ferit Kam (ö. 1944) ve Ali Nihat Tarlan (ö. 1978) ile birlikte önemli bir merhaledir.
Ali Ekrem eserinde “klasik Türk edebiyatı” veya yaygın adıyla “dîvân şiiri” ve“tasavvuf edebiyatı”nın konuları, hayal dünyası ve temel kavramları hakkında kısa fakat ehemmiyetli bilgiler sunmaktadır. Klasik Türk edebiyatını anlamak için bu metinlerin temelini oluşturan his, fikir, fesâhat, belâgat, üslûp, edebî meslekler, Kur'ân, hadîs, siyer, felsefe, mantık, astroloji gibi unsur, kavram ve kaynakları açıklamakta; klasik Türk edebiyatının fikrî zeminini ortaya çıkarmaktadır. Yazar, tasavvuf edebiyatının temelini oluşturan özellikle vahdet-i vücûd konusunda Batı ve Doğunun bilgilerini derli toplu bir şekilde özetlemektedir. Bu bahiste Ali Ekrem'in sûfî terimleri konusunda yaptığı açıklamalar tasavvuf edebiyatını anlamada okurun işini kolaylaştırıcı niteliktedir. Ali Ekrem Bolayır, “Metin Şerhine Giriş”in sonunda Fuzûlî, Osman Şems ve Arpaemînizâde Sâmî'ye ait gazelleri şerh ederek ayrıca üç şerh örneği sunmaktadır.
“Metin Şerhine Giriş”, Dârülfünûn Edebiyat Fakültesi'nde “Metinler Şerhi” dersi hocası Ali Ekrem Bolayır (1867-1937) tarafından kaleme alınmış ve kendi döneminde ders kitabı olarak okutulmuştur. Ali Ekrem, Türkiye'de klasik metinlerin yorumlanması konusundaÖmer Ferit Kam (ö. 1944) ve Ali Nihat Tarlan (ö. 1978) ile birlikte önemli bir merhaledir.
Ali Ekrem eserinde “klasik Türk edebiyatı” veya yaygın adıyla “dîvân şiiri” ve“tasavvuf edebiyatı”nın konuları, hayal dünyası ve temel kavramları hakkında kısa fakat ehemmiyetli bilgiler sunmaktadır. Klasik Türk edebiyatını anlamak için bu metinlerin temelini oluşturan his, fikir, fesâhat, belâgat, üslûp, edebî meslekler, Kur'ân, hadîs, siyer, felsefe, mantık, astroloji gibi unsur, kavram ve kaynakları açıklamakta; klasik Türk edebiyatının fikrî zeminini ortaya çıkarmaktadır. Yazar, tasavvuf edebiyatının temelini oluşturan özellikle vahdet-i vücûd konusunda Batı ve Doğunun bilgilerini derli toplu bir şekilde özetlemektedir. Bu bahiste Ali Ekrem'in sûfî terimleri konusunda yaptığı açıklamalar tasavvuf edebiyatını anlamada okurun işini kolaylaştırıcı niteliktedir. Ali Ekrem Bolayır, “Metin Şerhine Giriş”in sonunda Fuzûlî, Osman Şems ve Arpaemînizâde Sâmî'ye ait gazelleri şerh ederek ayrıca üç şerh örneği sunmaktadır.
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 105,60 | 105,60 |