Hayatı anlamlandırmaya insanı mecbur bırakan en yalın gerçektir ölüm. Peygamberimiz bunu “nasihat olarak ölüm yeter” buyurarak ifade etmiştir. Ölümün ve en temel iman konularından olan âhiret hayatının doğru anlaşılması, insanın dünya ve âhiret saadetinin yegâne garantisidir. Bu hususun önemine binaen Mâtürîdî ekolün en bariz ikinci siması Ebü’l-Mu‘în en-Nesefî’nin âhiret anlayışını, Hanefi-Mâtürîdî ekolün izini sürerek araştırmaya çalıştık.
Öncelikle Nesefî’nin hayatını, eserlerini, ilmî yönünü ve farklılıklarını ele aldık. Devamında âhiretin kavramsal boyutu, tarihi art alanı, bilgi ve imanın konusu olması yönlerini; sem‘iyyâta dair mütevatir olmayan rivâyetlerin bilgi değerini; naklî ve aklî deliller çerçevesinde âhiretin imkân ve zorunluluğunu inceledik. Daha sonra ölüm, ruhun mahiyeti ve kabir hayatı konularını, son olarak da kıyamet ve sonrasındaki âhiret evrelerini yine naslar ışığında Ebü’l-Mu‘în en-Nesefî’nin bakış açısıyla ele almaya çalıştık.
Hayatı anlamlandırmaya insanı mecbur bırakan en yalın gerçektir ölüm. Peygamberimiz bunu “nasihat olarak ölüm yeter” buyurarak ifade etmiştir. Ölümün ve en temel iman konularından olan âhiret hayatının doğru anlaşılması, insanın dünya ve âhiret saadetinin yegâne garantisidir. Bu hususun önemine binaen Mâtürîdî ekolün en bariz ikinci siması Ebü’l-Mu‘în en-Nesefî’nin âhiret anlayışını, Hanefi-Mâtürîdî ekolün izini sürerek araştırmaya çalıştık.
Öncelikle Nesefî’nin hayatını, eserlerini, ilmî yönünü ve farklılıklarını ele aldık. Devamında âhiretin kavramsal boyutu, tarihi art alanı, bilgi ve imanın konusu olması yönlerini; sem‘iyyâta dair mütevatir olmayan rivâyetlerin bilgi değerini; naklî ve aklî deliller çerçevesinde âhiretin imkân ve zorunluluğunu inceledik. Daha sonra ölüm, ruhun mahiyeti ve kabir hayatı konularını, son olarak da kıyamet ve sonrasındaki âhiret evrelerini yine naslar ışığında Ebü’l-Mu‘în en-Nesefî’nin bakış açısıyla ele almaya çalıştık.
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 92,30 | 92,30 |