Carlo Goldoni (1707-1793): Eserleriyle İtalyan tiyatrosunda köklü değişimlere yol açmış, çağdaş tiyatronun köşe taşlarını yerleştirmiştir. Doğaçlamadan yazılı oyunlara geçişin ilk örneği 1738’de yazdığı Saray Adamı Girolamo’dur. Bu oyunda sadece başkişinin rolü yazılıdır. 1743’de sahnelenen Namuslu Kadın tümüyle yazılı bir metindir. Goldoni tiyatroda klasik tiplemeleri ve maskları kaldırmış, günlük yaşamda karşılaşılan karakterleri, tutkuları ve olayları sahneye taşımıştır.
Çeşitli toplum katmanlarının karakteristik özelliklerini yansıtmış, bireylerin dahil oldukları toplumsal sınıfa göre davranışlarının altını çizmiştir. Halktan bir genç kızın kendisiyle evlenmek isteyen soylu beylere yaptığı oyunları, onları yola getirmek için çevirdiği dolapları anlatan Lokantacı Kadın, Goldoni’nin en tanınmış eserleri arasında yer alır.
Carlo Goldoni (1707-1793): Eserleriyle İtalyan tiyatrosunda köklü değişimlere yol açmış, çağdaş tiyatronun köşe taşlarını yerleştirmiştir. Doğaçlamadan yazılı oyunlara geçişin ilk örneği 1738’de yazdığı Saray Adamı Girolamo’dur. Bu oyunda sadece başkişinin rolü yazılıdır. 1743’de sahnelenen Namuslu Kadın tümüyle yazılı bir metindir. Goldoni tiyatroda klasik tiplemeleri ve maskları kaldırmış, günlük yaşamda karşılaşılan karakterleri, tutkuları ve olayları sahneye taşımıştır.
Çeşitli toplum katmanlarının karakteristik özelliklerini yansıtmış, bireylerin dahil oldukları toplumsal sınıfa göre davranışlarının altını çizmiştir. Halktan bir genç kızın kendisiyle evlenmek isteyen soylu beylere yaptığı oyunları, onları yola getirmek için çevirdiği dolapları anlatan Lokantacı Kadın, Goldoni’nin en tanınmış eserleri arasında yer alır.
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 9,10 | 9,10 |