Lâl Nergis‘in Aşk Temelli Estetik İslam Algısı ve ikizinin Madde Nakli çabalarında temsil edilen Fatih Medeniyeti Kaybolan eşini, iki çocuğuyla senelerce bekleyen Nergis‘in, Bosna Dayanışma Grubu‘nda yıllar sonra karşılaştığı kuzeni Fuad‘la masalsı aşkı Bosna Savaşı, 99 Depremi, sırlar ve geçmişiyle yüzleşen saray kökenli, muhafazakâr Sermüezzin Ailesi Saraylı yıllar, Abdüllhamid‘in Hicaz Demiryolu, Fatih Camii‘ndeki ilk Türkçe ezan, küskünlük ve İstanbul‘dan Mekke‘ye göç... Lal, İstabul‘da Medine, Bosna; "Kalmaz sonra, onlardan farkımız" ı Aliya‘ya söyleten maya Mimar Sinan, Dede Efendi, Sezen Aksu, Göksel Baktagir ve Tanpınar‘la karışmak İstanbul‘a "Biz O‘nun rüyasıyız!" Diyen Arabi‘nin düşünsel temelini oluşturduğu rüya anlatı Lâl nazenin bir edebi dilin, Ayşe Kara‘nın keyifli ve akıcı romanı
Lâl Nergis‘in Aşk Temelli Estetik İslam Algısı ve ikizinin Madde Nakli çabalarında temsil edilen Fatih Medeniyeti Kaybolan eşini, iki çocuğuyla senelerce bekleyen Nergis‘in, Bosna Dayanışma Grubu‘nda yıllar sonra karşılaştığı kuzeni Fuad‘la masalsı aşkı Bosna Savaşı, 99 Depremi, sırlar ve geçmişiyle yüzleşen saray kökenli, muhafazakâr Sermüezzin Ailesi Saraylı yıllar, Abdüllhamid‘in Hicaz Demiryolu, Fatih Camii‘ndeki ilk Türkçe ezan, küskünlük ve İstanbul‘dan Mekke‘ye göç... Lal, İstabul‘da Medine, Bosna; "Kalmaz sonra, onlardan farkımız" ı Aliya‘ya söyleten maya Mimar Sinan, Dede Efendi, Sezen Aksu, Göksel Baktagir ve Tanpınar‘la karışmak İstanbul‘a "Biz O‘nun rüyasıyız!" Diyen Arabi‘nin düşünsel temelini oluşturduğu rüya anlatı Lâl nazenin bir edebi dilin, Ayşe Kara‘nın keyifli ve akıcı romanı