"Küreselleş(tir)me Karşıtı Bilim-Politik Yazılar" kitabında öncelikle günümüzde dünya ve Türkiye'de bilimin durumu ele alınmış ve akademik kapitalizm irdelenmiştir. Akademik Kapitalizm yaklaşımın, hem o ülkede, hem de onu örnek alarak yapılanmakta olan ülkelerde, salt yüksek öğretim değil, bilimin geleceği açısından da önemli olumsuzluklar getirmekte olduğu işlenmiştir. Bu yazıları, Batı'da bilimin gelişmesi, buna karşılık İslam Dünyası ve Osmanlı'da bilimin gerilemesinin nedenlerini sorgulayan metinler izlemiştir. Bilimin ve onun yarattığı uygarlığın salt Batı'ya ait bir olgu olduğunu ve Doğu'nun gelişen dünya tarihi içinde edilgen bir izleyici olarak kaldığını varsayan Oryantalizmin / Avrupamerkezci görüşler ise birbirinin izleyen yazılarla sorgulanmış ve bu görüşün dayanaksız olduğuna ilişkin bilgiler derlenmiştir. Daha sonra, bilim ile geleceğin planlaması amacıyla ele alınacak araştırma konuları ile "Bilimin evrensel ideali nasıl gerçekleşebilir?" konusu irdelenmiştir. Yazıda, bunun gerçekleşebilmesi için mazlum milletlerde devletçilik, halkçılık temelinde siyasi partilerin iktidar olması koşuluyla, Batı'da emekçilerin burjuvazi ile çelişkilerinin hızlanacağı, mazlum milletlerin dayanışma ve güçbirliği ile sömürgeci milletlerin emek örgütleri arasında kurulacak işbirliği ile eşitlikçi bir dünya düzeni ve bilimin evrensel idealinin gerçekleşebileceği öne sürülmüştür. Son olarak, "Antiemperyalist Bir Entelektüel Olarak Mustafa Kemal Atatürk" yazısı okurların görüşüne sunulmuştur. Yazıda, O'nun "Bilimin ışığında, çağdaş, ancak Batıcı değil, Batı karşısında oryantal eğilimlere teslim olmayan, çözümleri kendi iç dinamiklerinde arayan, içte be dışta sömürüye karşı çıkan, mazlumların yanında yer alan yaklaşımları" özetlermiştir.
"Küreselleş(tir)me Karşıtı Bilim-Politik Yazılar" kitabında öncelikle günümüzde dünya ve Türkiye'de bilimin durumu ele alınmış ve akademik kapitalizm irdelenmiştir. Akademik Kapitalizm yaklaşımın, hem o ülkede, hem de onu örnek alarak yapılanmakta olan ülkelerde, salt yüksek öğretim değil, bilimin geleceği açısından da önemli olumsuzluklar getirmekte olduğu işlenmiştir. Bu yazıları, Batı'da bilimin gelişmesi, buna karşılık İslam Dünyası ve Osmanlı'da bilimin gerilemesinin nedenlerini sorgulayan metinler izlemiştir. Bilimin ve onun yarattığı uygarlığın salt Batı'ya ait bir olgu olduğunu ve Doğu'nun gelişen dünya tarihi içinde edilgen bir izleyici olarak kaldığını varsayan Oryantalizmin / Avrupamerkezci görüşler ise birbirinin izleyen yazılarla sorgulanmış ve bu görüşün dayanaksız olduğuna ilişkin bilgiler derlenmiştir. Daha sonra, bilim ile geleceğin planlaması amacıyla ele alınacak araştırma konuları ile "Bilimin evrensel ideali nasıl gerçekleşebilir?" konusu irdelenmiştir. Yazıda, bunun gerçekleşebilmesi için mazlum milletlerde devletçilik, halkçılık temelinde siyasi partilerin iktidar olması koşuluyla, Batı'da emekçilerin burjuvazi ile çelişkilerinin hızlanacağı, mazlum milletlerin dayanışma ve güçbirliği ile sömürgeci milletlerin emek örgütleri arasında kurulacak işbirliği ile eşitlikçi bir dünya düzeni ve bilimin evrensel idealinin gerçekleşebileceği öne sürülmüştür. Son olarak, "Antiemperyalist Bir Entelektüel Olarak Mustafa Kemal Atatürk" yazısı okurların görüşüne sunulmuştur. Yazıda, O'nun "Bilimin ışığında, çağdaş, ancak Batıcı değil, Batı karşısında oryantal eğilimlere teslim olmayan, çözümleri kendi iç dinamiklerinde arayan, içte be dışta sömürüye karşı çıkan, mazlumların yanında yer alan yaklaşımları" özetlermiştir.
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 10,20 | 10,20 |