Bir insanın iman yaşantısı tamamen psikolojik bir deneyimdir. İmanı teşekkül ettiren tasdik, irade, duygu, zihinsel etkinlik ve bunların sözlü ikrara ve amelî tutumlara dönüşmesi psikolojik mahiyet arzeder. Dolayısıyla imanı incelemek, psikolojik bir konuyu araştırmak demektir. Kur'an'da geçen imanla ilgili âyetlerden hareketle imanın yapısını ortaya koymaya çalıştığımızda iman psikolojisi çalışması yapmış olmaktayız. Bu kitapta Kur'an'da imanı konu edinen âyetlerden hareketle imanın psikolojik yapısı tespit edilmeye çalışılmıştır. Kur'an, imanın psikolojik yapısını ve müminin kişilik özelliklerini açıkladığı gibi, inkâr psikolojisi ve inkârcının kişilik özellikleri hakkında da geniş açıklamalarda bulunur, tasvirler yapar. Bu çalışmada inkârcı bireyin kişilik özelliklerini konu edinen âyetler incelenmiştir. İnkârcılığın birey üzerinde oluşturduğu olumsuz tesirlerden bahseden âyetler konu bütünlüğü içerisinde bir arada değerlendirilmiştir.
Bir insanın iman yaşantısı tamamen psikolojik bir deneyimdir. İmanı teşekkül ettiren tasdik, irade, duygu, zihinsel etkinlik ve bunların sözlü ikrara ve amelî tutumlara dönüşmesi psikolojik mahiyet arzeder. Dolayısıyla imanı incelemek, psikolojik bir konuyu araştırmak demektir. Kur'an'da geçen imanla ilgili âyetlerden hareketle imanın yapısını ortaya koymaya çalıştığımızda iman psikolojisi çalışması yapmış olmaktayız. Bu kitapta Kur'an'da imanı konu edinen âyetlerden hareketle imanın psikolojik yapısı tespit edilmeye çalışılmıştır. Kur'an, imanın psikolojik yapısını ve müminin kişilik özelliklerini açıkladığı gibi, inkâr psikolojisi ve inkârcının kişilik özellikleri hakkında da geniş açıklamalarda bulunur, tasvirler yapar. Bu çalışmada inkârcı bireyin kişilik özelliklerini konu edinen âyetler incelenmiştir. İnkârcılığın birey üzerinde oluşturduğu olumsuz tesirlerden bahseden âyetler konu bütünlüğü içerisinde bir arada değerlendirilmiştir.
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 116,28 | 116,28 |