Benzerlik ve farklılıkları ele almak, “kültür emperyalizmi”ne karşı kullanılabilecek en güçlü yöntemlerden biridir. Tek taraflı değil, nesnel gerçekliği ele alan bir bakış açısıdır. Benzerlikler (eşitlik değil) ve farklılıklar, bireyi ve toplumları tanımlayan öğelerdir. Farklılıkları abartarak öne çıkarmak kimlik değerlerimizin (identity stracture) dengesini (equilibrium) bozar. Aynı şekilde sadece benzerlikleri öne çıkarmak, onlara bağlanmak da kişiliği (personality) ortadan kaldırır.
Kimlik konusu son yıllarda çok tartışıldı. Ben de bu tartışmalarda çok kez taraf olarak yer aldım. Söylenen şuydu: “Farklılıklarımızı görmeyin, bakın biz sizlere benzemek için yırtınıyoruz.” Kimliksizleşme ve kişiliksizleşme işte budur. Bu kitapta yer alan yazılar da 1970’lerden bu yana kimlik ve kişilik konusuyla bağlantılıdır. Türkiye’de, başbakanın durup dururken alt kimlik ve üst kimlik diye ayrımlar yapması bu konunun önemini bir kez daha artırmıştır.
Benzerlik ve farklılıkları ele almak, “kültür emperyalizmi”ne karşı kullanılabilecek en güçlü yöntemlerden biridir. Tek taraflı değil, nesnel gerçekliği ele alan bir bakış açısıdır. Benzerlikler (eşitlik değil) ve farklılıklar, bireyi ve toplumları tanımlayan öğelerdir. Farklılıkları abartarak öne çıkarmak kimlik değerlerimizin (identity stracture) dengesini (equilibrium) bozar. Aynı şekilde sadece benzerlikleri öne çıkarmak, onlara bağlanmak da kişiliği (personality) ortadan kaldırır.
Kimlik konusu son yıllarda çok tartışıldı. Ben de bu tartışmalarda çok kez taraf olarak yer aldım. Söylenen şuydu: “Farklılıklarımızı görmeyin, bakın biz sizlere benzemek için yırtınıyoruz.” Kimliksizleşme ve kişiliksizleşme işte budur. Bu kitapta yer alan yazılar da 1970’lerden bu yana kimlik ve kişilik konusuyla bağlantılıdır. Türkiye’de, başbakanın durup dururken alt kimlik ve üst kimlik diye ayrımlar yapması bu konunun önemini bir kez daha artırmıştır.
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 87,10 | 87,10 |