Kökleri büyük boyutlu plastik eserlere dayanan ancak yapımı basit ve oldukça düşük maliyetli pişmiş toprak figürinler ait oldukları dönemin dinsel yapısına, plastik sanatta ortaya çıkan yeni akımlara, teknik değişimlere hatta toplumun estetik beğenilerine değin insana ilişkin pek çok farklı konunun anlaşılmasında önemli bir yere sahiptir. Klazomenai Karantina Adası kuzey yamacı kazılarında ele geçen pişmiş toprak figürinler, bugüne değin Orientalizan seramik üretimiyle ön plana çıkan Klazomenai’ın kent atölyelerinde ürettiği farklı bir buluntu grubunu incelememize olanak sağlamıştır. Ana üretim merkezlerine oranla oldukça vasat olarak değerlendirebileceğimiz Klazomenai figürinleri kentin koroplastik alanında takip ettiği ana akımları ve bu buluntu grubu özelinde ticari ilişkiler kurduğu merkezleri saptamamıza yardımcı olmaktadır. Çalışmanın konusunu oluşturan pişmiş toprak figürinler Karantina Adası kuzey yamacının hemen üzerinde yer alan açık hava kutsal alanıyla doğrudan bağıntılı olduğu anlaşılmaktadır. Dolayısıyla Kuzey İonia’da bulunan bir kutsal alana ait figürin gruplarının bir arada değerlendirilmesi çalışmaya ayrı bir önem katmaktadır. Çalışmada değerlendirilen her bir figürin tipolojik ve ikonografik olarak değerlendirilmiş, figürinlerin etkilendiği sanat akımları ve ait olduğu döneme ilişkin teknik ve stilistik özellikler detaylı olarak ele alınmıştır.Böylece figürinin ait olduğu dönem özelliklerine göre ne şekilde biçimlendiği, değişen dönemve buna bağlı olarak ortaya çıkan teknik ve stilistik özelliklerdeki farklılaşma okuyucuya net bir şekilde aktarılmaya çalışılmıştır.
Kökleri büyük boyutlu plastik eserlere dayanan ancak yapımı basit ve oldukça düşük maliyetli pişmiş toprak figürinler ait oldukları dönemin dinsel yapısına, plastik sanatta ortaya çıkan yeni akımlara, teknik değişimlere hatta toplumun estetik beğenilerine değin insana ilişkin pek çok farklı konunun anlaşılmasında önemli bir yere sahiptir. Klazomenai Karantina Adası kuzey yamacı kazılarında ele geçen pişmiş toprak figürinler, bugüne değin Orientalizan seramik üretimiyle ön plana çıkan Klazomenai’ın kent atölyelerinde ürettiği farklı bir buluntu grubunu incelememize olanak sağlamıştır. Ana üretim merkezlerine oranla oldukça vasat olarak değerlendirebileceğimiz Klazomenai figürinleri kentin koroplastik alanında takip ettiği ana akımları ve bu buluntu grubu özelinde ticari ilişkiler kurduğu merkezleri saptamamıza yardımcı olmaktadır. Çalışmanın konusunu oluşturan pişmiş toprak figürinler Karantina Adası kuzey yamacının hemen üzerinde yer alan açık hava kutsal alanıyla doğrudan bağıntılı olduğu anlaşılmaktadır. Dolayısıyla Kuzey İonia’da bulunan bir kutsal alana ait figürin gruplarının bir arada değerlendirilmesi çalışmaya ayrı bir önem katmaktadır. Çalışmada değerlendirilen her bir figürin tipolojik ve ikonografik olarak değerlendirilmiş, figürinlerin etkilendiği sanat akımları ve ait olduğu döneme ilişkin teknik ve stilistik özellikler detaylı olarak ele alınmıştır.Böylece figürinin ait olduğu dönem özelliklerine göre ne şekilde biçimlendiği, değişen dönemve buna bağlı olarak ortaya çıkan teknik ve stilistik özelliklerdeki farklılaşma okuyucuya net bir şekilde aktarılmaya çalışılmıştır.
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 69,30 | 69,30 |