Kızılbaş Türkler Tarihi, Oluşumu Ve Gelişimi

Stok Kodu:
9799756199069
Boyut:
14x20
Sayfa Sayısı:
1
Kapak Türü:
Ciltsiz
Kağıt Türü:
2. Hamur
%20 indirimli
13,89TL
11,11TL
9799756199069
617448
Kızılbaş Türkler Tarihi, Oluşumu Ve Gelişimi
Kızılbaş Türkler Tarihi, Oluşumu Ve Gelişimi
11.11

"Bugün ülkemizde Kızılbaş denilince, biraz düzeyli çevrelerde, müfrit şiilik, Anadolu'nun Alevi Türkmenleri, zamanında safevi devletine bağlı olan taraflar ve onların şimdiki uzantıları anlaşılmakla birlikte kimi zaman da, yanlış olarak İran'lılar kastedilerek kullanılır.Orta düzeyli bazı çevrelerde ve sünni halkın bazı muhitlerinde, bunların yanında daha çok, din dışı, rafızi, mülhid, sapkın, daha çok da ana babasıyla cinsel ilişkide bulunan (ensest) anlamında "mum söndürenler" ve benzeri birçok ağır suçlamaların yakıştırıldığı anlamlarda kullanılmaktadır.

Türklüğün her yönden taşıyıcıları olan Türkmenlere, kötü anlamlarda "Kızılbaş" diye yakıştırılan bu iftiranın kaynağı hep merak konusu olmuştur.Bu iftiranın, oluştuğu muhit veya kültür dairesi, Türk sahası olamaz.Türk değerleri, Türk tasavvuru, Türk inanç alemi değil kendi soyuna, hiç bir topluma böyle bakmaya müsait değildir.Bu olsa olsa Türk çevresine yabancı, Türk algılayış biçimini kavrayamayan kozmopolit, "Mozaik" kimlik meraklısı muhitin eseri olmalıdır.Bu iftira, asırlardır atılmakta, ancak hiç bir örneğe ve belgeye de dayandırılamamıştır.

Oysa bu Alevi Türkmenler, milli kimliklerine Türk gelenek ve göreneklerine sıkı sıkıya bağlı, Türk hayat tarzını yaşamaktadır.Onlar namuslarına büyük hassasiyet gösterirler, kendi muhitlerinden olmayanlarla, kız almak veya vermek gibi bir ilişkiden bile kaçınırlar.Tarihin hiçbir devrinde, ne beylerin ne sultanların ne de patişahların saraylarının zevk alemlerinin süsü olan her cinsten cariyeler sürüsünde, onların obalarından çadırlarından çıkma Türkmen kızları görülmemiştir.Türk töresi, zenginlerin, sultanların saraylarına kızlarını ne pahasına , hangi şekilde olursa olsun göndermek için bir çok topluluğun adet haline getirdiği bu ilişkiye kapalıdır.Onun içindir ki, Selçuklu ve Osmanlı sultanlarından, Türkmen anadan doğan bir kaç kişi vardır.Türkmen kızı evinden obasından gelinliğiyle ancak evinin izzetli hatunu olmak , ana olmak için çıkar.Bu iftira,yanlız bu topluluğa değil topyekün Türk aile kurumuna atılmış bir iftira sayılmalıdır."
(Arka Kapak)

"Bugün ülkemizde Kızılbaş denilince, biraz düzeyli çevrelerde, müfrit şiilik, Anadolu'nun Alevi Türkmenleri, zamanında safevi devletine bağlı olan taraflar ve onların şimdiki uzantıları anlaşılmakla birlikte kimi zaman da, yanlış olarak İran'lılar kastedilerek kullanılır.Orta düzeyli bazı çevrelerde ve sünni halkın bazı muhitlerinde, bunların yanında daha çok, din dışı, rafızi, mülhid, sapkın, daha çok da ana babasıyla cinsel ilişkide bulunan (ensest) anlamında "mum söndürenler" ve benzeri birçok ağır suçlamaların yakıştırıldığı anlamlarda kullanılmaktadır.

Türklüğün her yönden taşıyıcıları olan Türkmenlere, kötü anlamlarda "Kızılbaş" diye yakıştırılan bu iftiranın kaynağı hep merak konusu olmuştur.Bu iftiranın, oluştuğu muhit veya kültür dairesi, Türk sahası olamaz.Türk değerleri, Türk tasavvuru, Türk inanç alemi değil kendi soyuna, hiç bir topluma böyle bakmaya müsait değildir.Bu olsa olsa Türk çevresine yabancı, Türk algılayış biçimini kavrayamayan kozmopolit, "Mozaik" kimlik meraklısı muhitin eseri olmalıdır.Bu iftira, asırlardır atılmakta, ancak hiç bir örneğe ve belgeye de dayandırılamamıştır.

Oysa bu Alevi Türkmenler, milli kimliklerine Türk gelenek ve göreneklerine sıkı sıkıya bağlı, Türk hayat tarzını yaşamaktadır.Onlar namuslarına büyük hassasiyet gösterirler, kendi muhitlerinden olmayanlarla, kız almak veya vermek gibi bir ilişkiden bile kaçınırlar.Tarihin hiçbir devrinde, ne beylerin ne sultanların ne de patişahların saraylarının zevk alemlerinin süsü olan her cinsten cariyeler sürüsünde, onların obalarından çadırlarından çıkma Türkmen kızları görülmemiştir.Türk töresi, zenginlerin, sultanların saraylarına kızlarını ne pahasına , hangi şekilde olursa olsun göndermek için bir çok topluluğun adet haline getirdiği bu ilişkiye kapalıdır.Onun içindir ki, Selçuklu ve Osmanlı sultanlarından, Türkmen anadan doğan bir kaç kişi vardır.Türkmen kızı evinden obasından gelinliğiyle ancak evinin izzetli hatunu olmak , ana olmak için çıkar.Bu iftira,yanlız bu topluluğa değil topyekün Türk aile kurumuna atılmış bir iftira sayılmalıdır."
(Arka Kapak)

Tüm kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 11,11    11,11   
Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Kapat