Kimlik Oyunu Video Oyunları, Yeni Medya ve Kimlik

Stok Kodu:
9789750514333
Boyut:
13x13
Sayfa Sayısı:
191
Basım Tarihi:
2014
Kapak Türü:
Ciltsiz
Kağıt Türü:
2. Hamur
Kategori:
%27 indirimli
7,00TL
5,11TL
9789750514333
595071
Kimlik Oyunu
Kimlik Oyunu Video Oyunları, Yeni Medya ve Kimlik
5.11

"World of Warcraft oynarken ben de ‘kimlik deneyleri' miyapıyordum? Bana hiç öyle gelmiyordu; kısa bir macera dışında hiç rol
yapmaya çalışmamıştım ve avatarlarımı hiç de kendimin bir temsiliolarak görmüyordum. Kadın gnome savaşçımı kadın bir cüce olmanınnasıl bir hissiyat olduğunu anlamak için değil, gnome'ların ırksal birbecerisi ve kadın gnome bir savaşçının yarattığı zıtlık için seçmiştim.Oyunda amacım kendimin keşfedilmemiş yönlerini ifade etmektenziyade oyunun kendi amaçlarıyla bağlantılı biçimde parlak zırhlarve silahlar kuşanmak, zorlu canavarları mağlup etmek gibi sıradanşeylerdi. Tabii ki World of Warcraft gibi oyunlarda sosyal ilişkilerdeneyimin büyük bir kısmını oluştursa da bu bana göre sadecehikâyenin bir kısmıydı.”


Bilgisayar oyunları, yeni medyalar, yeni zamanlarda insanlarınhayatında çok yer kaplıyor. Kimlik inşalarına ve benlik sunumlarına
etkide bulunuyor. Umut Yener Kaya, kitabında, kimlik kurgusunun buyeni dinamiğinin boyutlarını araştırıyor.Sadece video-bilgisayar oyunlarının dünyasıyla değil, zihin felsefesiyle,kültürel çalışmalarla, posthümanizm tartışmalarıyla, sibernetikle veDeleuze'ün fikriyatıyla da meşgul olan, entelektüel heyecan taşıyan birçalışma.

"World of Warcraft oynarken ben de ‘kimlik deneyleri' miyapıyordum? Bana hiç öyle gelmiyordu; kısa bir macera dışında hiç rol
yapmaya çalışmamıştım ve avatarlarımı hiç de kendimin bir temsiliolarak görmüyordum. Kadın gnome savaşçımı kadın bir cüce olmanınnasıl bir hissiyat olduğunu anlamak için değil, gnome'ların ırksal birbecerisi ve kadın gnome bir savaşçının yarattığı zıtlık için seçmiştim.Oyunda amacım kendimin keşfedilmemiş yönlerini ifade etmektenziyade oyunun kendi amaçlarıyla bağlantılı biçimde parlak zırhlarve silahlar kuşanmak, zorlu canavarları mağlup etmek gibi sıradanşeylerdi. Tabii ki World of Warcraft gibi oyunlarda sosyal ilişkilerdeneyimin büyük bir kısmını oluştursa da bu bana göre sadecehikâyenin bir kısmıydı.”


Bilgisayar oyunları, yeni medyalar, yeni zamanlarda insanlarınhayatında çok yer kaplıyor. Kimlik inşalarına ve benlik sunumlarına
etkide bulunuyor. Umut Yener Kaya, kitabında, kimlik kurgusunun buyeni dinamiğinin boyutlarını araştırıyor.Sadece video-bilgisayar oyunlarının dünyasıyla değil, zihin felsefesiyle,kültürel çalışmalarla, posthümanizm tartışmalarıyla, sibernetikle veDeleuze'ün fikriyatıyla da meşgul olan, entelektüel heyecan taşıyan birçalışma.

Tüm kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 5,11    5,11   
Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Kapat