Stockholm’de bombalı bir araç patlatılır. Avrupa’nın olağan şüpheli olarak sınıflandırdığı Ortadoğulu ve Afrikalı göçmenler arasında bir tedirginlik yayılır. Şehir korkunun ve paranoyanın pençesine düşer. Böyle bir atmosferde Amor, ön cebinde bir cep telefonu, arka cebinde bir bıçak taşır. İçinde büyük bir savaş vermektedir. Shavi aradığında telefonunu açacak, Valeria’yı rahatsız etmekten vazgeçecektir. En önemlisi de olabildiğince normal davranması gerekmektedir.
Toplumsal önyargıları ve kimlik sorununu konu eden yeni bir eser. Pek çok prestijli ödülün sahibi, İsveçli tiyatro oyunu yazarı ve romancı Jonas Hassen Khemiri, bizi yirmi dört saat boyunca başkarakter Amor’un zihninde dolaştırıyor. Bu kısa yolculukta suçlu ve kurban, aşk ve kimya, fantezi ve gerçeklik kavramlarının arasındaki sınırın gitgide bulanıklaştığına, karşıtların birbirine yaklaştığına, hatta iç içe geçtiğine şahitlik ediyoruz.
“Karşınızda oldukça başarılı bir eser ve onun yazarı Khemiri! Olağanüstü bir diyalog ustalığı… Eğer tırnak işaretinin gerisinde o varsa muhteşem diyaloglar okuyacağınızdan emin olabilirsiniz.”
Jonas Thente, Dagens Nyheter
“Büyüleyici bir kitap. Metin seslerle beliriyor: telefon sinyalleri, trafik gürültüsü, sirenler, ayak sesleri. Kitabı yüksek sesle okumak istiyorsunuz. Toplum bizim bedenlerimizde başlıyor, korku orada büyüyor, savaş orada yürütülüyor. Bu küçük kitapta toplumun nabzı atıyor.”
Ulrika Milles, Kulturnyheterna
Ödüller
Borås Edebiyat Ödülü (2004)
İsveç Radyosu Roman Ödülü (2006)
The Bellmand Ödülü (2007)
Per Olov Enquist Geleceğin Yazarları Ödülü (2007)
VI Magazine Edebiyat Ödülü (2007)
İsveç Radyosu En İyi Kısa Roman Ödülü (2008)
August Ödülü Finalisti (2006)
HEDDA En İyi Tiyatro Oyunu Ödülü (2010)
John Fante Edebiyat Ödülü (2010)
OBIE Tiyatro Oyunu Yazarlığı Ödülü (2011)
Ibsen Ödülü (2011)
İsveç Kütüphanesi Aniara Ödülü (2013)
Eldh-Ekblads Barış Ödülü (2014)
Expressens Tiyatro Ödülü (2015)
August Ödülü (2015)
Stockholm’de bombalı bir araç patlatılır. Avrupa’nın olağan şüpheli olarak sınıflandırdığı Ortadoğulu ve Afrikalı göçmenler arasında bir tedirginlik yayılır. Şehir korkunun ve paranoyanın pençesine düşer. Böyle bir atmosferde Amor, ön cebinde bir cep telefonu, arka cebinde bir bıçak taşır. İçinde büyük bir savaş vermektedir. Shavi aradığında telefonunu açacak, Valeria’yı rahatsız etmekten vazgeçecektir. En önemlisi de olabildiğince normal davranması gerekmektedir.
Toplumsal önyargıları ve kimlik sorununu konu eden yeni bir eser. Pek çok prestijli ödülün sahibi, İsveçli tiyatro oyunu yazarı ve romancı Jonas Hassen Khemiri, bizi yirmi dört saat boyunca başkarakter Amor’un zihninde dolaştırıyor. Bu kısa yolculukta suçlu ve kurban, aşk ve kimya, fantezi ve gerçeklik kavramlarının arasındaki sınırın gitgide bulanıklaştığına, karşıtların birbirine yaklaştığına, hatta iç içe geçtiğine şahitlik ediyoruz.
“Karşınızda oldukça başarılı bir eser ve onun yazarı Khemiri! Olağanüstü bir diyalog ustalığı… Eğer tırnak işaretinin gerisinde o varsa muhteşem diyaloglar okuyacağınızdan emin olabilirsiniz.”
Jonas Thente, Dagens Nyheter
“Büyüleyici bir kitap. Metin seslerle beliriyor: telefon sinyalleri, trafik gürültüsü, sirenler, ayak sesleri. Kitabı yüksek sesle okumak istiyorsunuz. Toplum bizim bedenlerimizde başlıyor, korku orada büyüyor, savaş orada yürütülüyor. Bu küçük kitapta toplumun nabzı atıyor.”
Ulrika Milles, Kulturnyheterna
Ödüller
Borås Edebiyat Ödülü (2004)
İsveç Radyosu Roman Ödülü (2006)
The Bellmand Ödülü (2007)
Per Olov Enquist Geleceğin Yazarları Ödülü (2007)
VI Magazine Edebiyat Ödülü (2007)
İsveç Radyosu En İyi Kısa Roman Ödülü (2008)
August Ödülü Finalisti (2006)
HEDDA En İyi Tiyatro Oyunu Ödülü (2010)
John Fante Edebiyat Ödülü (2010)
OBIE Tiyatro Oyunu Yazarlığı Ödülü (2011)
Ibsen Ödülü (2011)
İsveç Kütüphanesi Aniara Ödülü (2013)
Eldh-Ekblads Barış Ödülü (2014)
Expressens Tiyatro Ödülü (2015)
August Ödülü (2015)
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 123,51 | 123,51 |