Şiir Kalır Karagöz’ün "Muhavere"sinde İsmet Özel, "kalacak şiir"in şartlarını sıralıyor. 2. sayısında ilk bölümü sunulan söyleşinin bu bölümünde İsmet Özel kendi şiir macerasını anlatıyor. Erbain’in neden İsmet Özel dışında bir şair tarafından yazılamayacağından evini satın alışına kadar son derece zevkli bir İsmet Özel söyleşisi. Karagöz Şiir Karagöz’ün bu sayısında Oğuz Karakaş, Yavuz Altınışık, Murat Menteş, Ahmethan Yılmaz, Berk İybar, Hakan Şarkdemir, Serkan Işın, Osman Özbahçe ve Evren Kuçlu’nun şiirleri yer alıyor. Yeninin İmkânsızlığı Türk şiirinde yeniliğin hangi temeller üzerine kurulduğunu ele alan Karagöz bu meseleye dair kalıcı yorumlar getiriyor. Hakan Şarkdemir "Türk Şiirinde Yeninin Akçesi Geçer" başlıklı yazısında yenilik meselesinin istikametini ortaya koyuyor. Osman Özbahçe, "Bizzat Türk Şiiri" diyerek yeninin adresini ve şiirimizdeki tarihsel seyrini dile getiriyor. Ercan Yıldırım "Refik Türk Değilse Kimdir?" başlıklı yazısında yenilik düşüncesinin bize kaça, neye mal olduğunu gösteriyor. Serkan Işın "Hayaletin Tonajı"nda bitmeyen eski ve yeni tartışmasının birden bir memleket meselesine dönüşmesini sorguluyor. Yenilik düşüncesinin ergin olanla olmayan arasındaki gerilime işaret ettiğini belirten Yücel Kayıran ise, "Modernistler, modern değildir" diyerek meseleye yeni bir bakış açısı getiriyor. Yenilik bağlamındaki "Meydan Muhaveresi"ne Ali Günvar, Murat Menteş, Cafer Turaç, Güven Turan, Ahmethan Yılmaz ve Necmi Zekâ katılıyor. Orda Bir Şair Var Uzakta "Ara Fasıl"ın konuğu Helen White. Karagöz bu sayısından itibaren ara fasıllarında "Orda Bir Şair Var Uzakta" başlığı altında şairleri, sanatçıları ağırlamaya başlıyor. White’la "Ana Akım Dışı Şiir" başlığı altında yapılan söyleşiyi Serkan Işın gerçekleştirdi. Temaşa ki Ne Temaşa! Karagöz’ün temaşası Bülent Ata’nın "O Şerbetten Bile Güzel" adlı hikâyesiyle başlıyor. Günümüz hikâyesinin en dikkat çekici isimlerinden biri olan Abdullah Harmancı "Ötegeçe" adlı hikâyesiyle temaşada yerini alıyor. Murat Zelan’dan sonra Samed Karagöz’ün de ilk hikâyesi Karagöz’de yayımlanıyor: "Kâzım Beyin Ölümü." Temaşanın eleştiri bölümü genç yazarların birbirinden kıymetli yazılarından oluşuyor. Ümit Savaş Taşkesen’in Abdullah Harmancı’nın hikâyesini ele aldığı yazısını Ali Görkem Userin ve Evren Kuçlu’nun Tüğün yazıları takip ediyor. Serkan Işın’ın eleştiri yazılarını bir araya getirdiği Tüğün’ü, Userin ve Kuçlu’nun kaleminden nasıl görünüyor? Ercan Yıldırım ise "Şiir Sağlam Türkiye Büyük" başlıklı yazısında Osman Özbahçe’nin Sağlam Şiiri’ni eleştiriyor. Yavuz Altınışık’ın "şiirimizin sandalyesi eksik" yazısı genç bir şairin azminden hiçbir konunun kurtulamayacağının kanıtı. "Kıraathane"sinde birbirinden değerli kitaplar, haberler, dizi yazılarıyla Karagöz sizi bekliyor.
Şiir Kalır Karagöz’ün "Muhavere"sinde İsmet Özel, "kalacak şiir"in şartlarını sıralıyor. 2. sayısında ilk bölümü sunulan söyleşinin bu bölümünde İsmet Özel kendi şiir macerasını anlatıyor. Erbain’in neden İsmet Özel dışında bir şair tarafından yazılamayacağından evini satın alışına kadar son derece zevkli bir İsmet Özel söyleşisi. Karagöz Şiir Karagöz’ün bu sayısında Oğuz Karakaş, Yavuz Altınışık, Murat Menteş, Ahmethan Yılmaz, Berk İybar, Hakan Şarkdemir, Serkan Işın, Osman Özbahçe ve Evren Kuçlu’nun şiirleri yer alıyor. Yeninin İmkânsızlığı Türk şiirinde yeniliğin hangi temeller üzerine kurulduğunu ele alan Karagöz bu meseleye dair kalıcı yorumlar getiriyor. Hakan Şarkdemir "Türk Şiirinde Yeninin Akçesi Geçer" başlıklı yazısında yenilik meselesinin istikametini ortaya koyuyor. Osman Özbahçe, "Bizzat Türk Şiiri" diyerek yeninin adresini ve şiirimizdeki tarihsel seyrini dile getiriyor. Ercan Yıldırım "Refik Türk Değilse Kimdir?" başlıklı yazısında yenilik düşüncesinin bize kaça, neye mal olduğunu gösteriyor. Serkan Işın "Hayaletin Tonajı"nda bitmeyen eski ve yeni tartışmasının birden bir memleket meselesine dönüşmesini sorguluyor. Yenilik düşüncesinin ergin olanla olmayan arasındaki gerilime işaret ettiğini belirten Yücel Kayıran ise, "Modernistler, modern değildir" diyerek meseleye yeni bir bakış açısı getiriyor. Yenilik bağlamındaki "Meydan Muhaveresi"ne Ali Günvar, Murat Menteş, Cafer Turaç, Güven Turan, Ahmethan Yılmaz ve Necmi Zekâ katılıyor. Orda Bir Şair Var Uzakta "Ara Fasıl"ın konuğu Helen White. Karagöz bu sayısından itibaren ara fasıllarında "Orda Bir Şair Var Uzakta" başlığı altında şairleri, sanatçıları ağırlamaya başlıyor. White’la "Ana Akım Dışı Şiir" başlığı altında yapılan söyleşiyi Serkan Işın gerçekleştirdi. Temaşa ki Ne Temaşa! Karagöz’ün temaşası Bülent Ata’nın "O Şerbetten Bile Güzel" adlı hikâyesiyle başlıyor. Günümüz hikâyesinin en dikkat çekici isimlerinden biri olan Abdullah Harmancı "Ötegeçe" adlı hikâyesiyle temaşada yerini alıyor. Murat Zelan’dan sonra Samed Karagöz’ün de ilk hikâyesi Karagöz’de yayımlanıyor: "Kâzım Beyin Ölümü." Temaşanın eleştiri bölümü genç yazarların birbirinden kıymetli yazılarından oluşuyor. Ümit Savaş Taşkesen’in Abdullah Harmancı’nın hikâyesini ele aldığı yazısını Ali Görkem Userin ve Evren Kuçlu’nun Tüğün yazıları takip ediyor. Serkan Işın’ın eleştiri yazılarını bir araya getirdiği Tüğün’ü, Userin ve Kuçlu’nun kaleminden nasıl görünüyor? Ercan Yıldırım ise "Şiir Sağlam Türkiye Büyük" başlıklı yazısında Osman Özbahçe’nin Sağlam Şiiri’ni eleştiriyor. Yavuz Altınışık’ın "şiirimizin sandalyesi eksik" yazısı genç bir şairin azminden hiçbir konunun kurtulamayacağının kanıtı. "Kıraathane"sinde birbirinden değerli kitaplar, haberler, dizi yazılarıyla Karagöz sizi bekliyor.
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 32,50 | 32,50 |