Varoluş tarzına içkin bir etkinlik olarak kültür , yalnızca somut tüketim ürünleri üretmekle kalmayıp, kişileri ve toplumları dönüştüren, kimi zaman sığınılan alanlar sunup kimi zaman direnme pratikleri yaratan bir olgu olarak karşımıza çıkmaktadır. Peki, kendi başına bir güç ve direnme alanı haline gelebilen popüler kültür LGBTİ+’lar için ne ifade ediyor? Popüler kültürün LGBTİ+’ların yaşamlarına etkileri kadar kolektif değişimdeki yansımaları nasıl kendini göstermektedir?
Kaos GL Dergisi’nin 192. Sayısıyla birlikte “Popüler Kültür” dosya konusunu tartışmaya açtık. Dosyaya, “Popüler Kültür Bizim Kültürümüz, Burada Hepimize Yer Var!” yazısıyla İlker Hepkaner; “Pop Müzikten Güvenli Alan Olur Mu?” yazısıyla Sezgin İnceel; “Pop Müzikle Direniş: Sözün Menzili” yazısıyla Ozan Özkan; “Heteronormatif Gerçekliğin Ötesinde: Scream” yazısıyla Alara Demirel; “Dijital Oyunlarda LGBTİ+ Görünürlüğü:Bir tik atalım yeter!” yazısıyla Egemen Bayraktar; “Nefret Söylemiyle Mücadelede Alternatif Söylem” yazısıyla Lilith katkı sundu.
Güncel sayfalarda ise, “İki Ağaçlı Orman” öyküsüyle Meltem Bent, “Bir Çocuğun Benliğini Kurma Savruluşları” incelemesiyle Ali Bulunmaz; “Queer Arzuyu, Romantizmi ve Erotizmi Kutlayan Davetkâr Bir Bahçe” söyleşisiyle Nergis Abıyeva; “Her Lubunya Bir İkondur!” söyleşisiyle Tanju Tariz; “Madilik, Madikoli ve Gullümün İzinden Bir İnceleme” yazısıyla Galip Karabacak; “Açılmanın Ötesinde” yazısıyla Kerem Selçuk ve “Konuşmamız Gerekenler Var: Tetikleyici İçerikler ve Uyarılar” yazısıyla Damla Umut Uzun yer aldı.
Popüler Kültür sayısının kapağına Nazım Ünal Yılmaz çalışmasıyla eşlik ederken, umumda Burçak Bingöl yer aldı.
Varoluş tarzına içkin bir etkinlik olarak kültür , yalnızca somut tüketim ürünleri üretmekle kalmayıp, kişileri ve toplumları dönüştüren, kimi zaman sığınılan alanlar sunup kimi zaman direnme pratikleri yaratan bir olgu olarak karşımıza çıkmaktadır. Peki, kendi başına bir güç ve direnme alanı haline gelebilen popüler kültür LGBTİ+’lar için ne ifade ediyor? Popüler kültürün LGBTİ+’ların yaşamlarına etkileri kadar kolektif değişimdeki yansımaları nasıl kendini göstermektedir?
Kaos GL Dergisi’nin 192. Sayısıyla birlikte “Popüler Kültür” dosya konusunu tartışmaya açtık. Dosyaya, “Popüler Kültür Bizim Kültürümüz, Burada Hepimize Yer Var!” yazısıyla İlker Hepkaner; “Pop Müzikten Güvenli Alan Olur Mu?” yazısıyla Sezgin İnceel; “Pop Müzikle Direniş: Sözün Menzili” yazısıyla Ozan Özkan; “Heteronormatif Gerçekliğin Ötesinde: Scream” yazısıyla Alara Demirel; “Dijital Oyunlarda LGBTİ+ Görünürlüğü:Bir tik atalım yeter!” yazısıyla Egemen Bayraktar; “Nefret Söylemiyle Mücadelede Alternatif Söylem” yazısıyla Lilith katkı sundu.
Güncel sayfalarda ise, “İki Ağaçlı Orman” öyküsüyle Meltem Bent, “Bir Çocuğun Benliğini Kurma Savruluşları” incelemesiyle Ali Bulunmaz; “Queer Arzuyu, Romantizmi ve Erotizmi Kutlayan Davetkâr Bir Bahçe” söyleşisiyle Nergis Abıyeva; “Her Lubunya Bir İkondur!” söyleşisiyle Tanju Tariz; “Madilik, Madikoli ve Gullümün İzinden Bir İnceleme” yazısıyla Galip Karabacak; “Açılmanın Ötesinde” yazısıyla Kerem Selçuk ve “Konuşmamız Gerekenler Var: Tetikleyici İçerikler ve Uyarılar” yazısıyla Damla Umut Uzun yer aldı.
Popüler Kültür sayısının kapağına Nazım Ünal Yılmaz çalışmasıyla eşlik ederken, umumda Burçak Bingöl yer aldı.
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 68,00 | 68,00 |