“Mesleki müzik eğitim kurumlarında uygulanan solfej derslerinde genellikle tek sesli ve daha çok batı kaynaklı solfej metotlarının kullanıldığı gözlenmektedir. Halbuki işitme eğitimi için tek sesli solfejler yanında iki ve çok sesli solfejler de önem taşımaktadır. Kanonlar çok sesli solfej becerisinin kazanılmasında önemli işleve sahiptirler. Özlem Özaltunoğlu'nun bu çalışmasında; kitabın önsözünde kendisinin de belirttiği gibi iki, üç ve dört partili yazılmış, ulusal ve uluslararası kaynaklardan derlenmiş ve kanon olarak düzenlenmiş solfej parçalarına yer verilmiştir. Kitapta yer alan kanonlar, kullanım kolaylığı sağlamak amacıyla tonalite, ölçü sistemi, parti sayısı ve kullanılan taklit yöntemi açısından dizin oluşturularak sunulmuştur. Kitabın mesleki müzik eğiminde oldukça yararlı olacağı ve alanda önemli bir boşluğu dolduracağı kanaatindeyim.” Prof. Sabri Yener (04.04.2016).
“Mesleki müzik eğitim kurumlarında uygulanan solfej derslerinde genellikle tek sesli ve daha çok batı kaynaklı solfej metotlarının kullanıldığı gözlenmektedir. Halbuki işitme eğitimi için tek sesli solfejler yanında iki ve çok sesli solfejler de önem taşımaktadır. Kanonlar çok sesli solfej becerisinin kazanılmasında önemli işleve sahiptirler. Özlem Özaltunoğlu'nun bu çalışmasında; kitabın önsözünde kendisinin de belirttiği gibi iki, üç ve dört partili yazılmış, ulusal ve uluslararası kaynaklardan derlenmiş ve kanon olarak düzenlenmiş solfej parçalarına yer verilmiştir. Kitapta yer alan kanonlar, kullanım kolaylığı sağlamak amacıyla tonalite, ölçü sistemi, parti sayısı ve kullanılan taklit yöntemi açısından dizin oluşturularak sunulmuştur. Kitabın mesleki müzik eğiminde oldukça yararlı olacağı ve alanda önemli bir boşluğu dolduracağı kanaatindeyim.” Prof. Sabri Yener (04.04.2016).
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 68,97 | 68,97 |