Türk müziğinde nota yazısının aktif olarak XX. yüzyılda kullanılmaya başladığı bilinmektedir. Bu noktada günümüze intikâl etmeyi başarmış kârların ezgi unsurları bakımından değişip değişmediklerinin veya ne ölçüde değiştiklerinin arşivlerden yeni bir nota ya da başka bir nota yazım sistemi ile yazılmış yeni bir vesîka ortaya çıkmadığı müddetçe tespit edilmesi mümkün görünmemektedir. Ancak büyük oranla sözleri Farsça olan ve tahrip olmuş vaziyetteki kâr güftelerinin şâirleri tespit edilebilir ise bu eserleri mevcut ezgi yapılarını değiştirmeden güfte temelli restore etmek mümkündür.
Türk müziğinin önemli kaynakları arasından seçilmiş beş farklı güfte mecmûası rehberliğinde hazırlanan “Kadim Müziğin Mîrâsı - KÂRLAR” kitabı, geçmişten günümüze uzanan ve müziğimizin en önemli formlarından biri olan Kârların varlığı ve değişimi üzerine bir başvuru kaynağı niteliğindedir."
Türk müziğinde nota yazısının aktif olarak XX. yüzyılda kullanılmaya başladığı bilinmektedir. Bu noktada günümüze intikâl etmeyi başarmış kârların ezgi unsurları bakımından değişip değişmediklerinin veya ne ölçüde değiştiklerinin arşivlerden yeni bir nota ya da başka bir nota yazım sistemi ile yazılmış yeni bir vesîka ortaya çıkmadığı müddetçe tespit edilmesi mümkün görünmemektedir. Ancak büyük oranla sözleri Farsça olan ve tahrip olmuş vaziyetteki kâr güftelerinin şâirleri tespit edilebilir ise bu eserleri mevcut ezgi yapılarını değiştirmeden güfte temelli restore etmek mümkündür.
Türk müziğinin önemli kaynakları arasından seçilmiş beş farklı güfte mecmûası rehberliğinde hazırlanan “Kadim Müziğin Mîrâsı - KÂRLAR” kitabı, geçmişten günümüze uzanan ve müziğimizin en önemli formlarından biri olan Kârların varlığı ve değişimi üzerine bir başvuru kaynağı niteliğindedir."
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 403,56 | 403,56 |