Bilgi problemi her medeniyetin, felsefî sistemin, hatta dinî-teolojik öğretinin özünü oluşturur. Söz gelimi, çağdaş Batı uygarlığının temelinde empirik bilgi anlayışı ve pozitif İTİ 1 i m inancı vardır; geleneksel İslâm medeniyetinin özünde ise dinî tecrübeyi mümkün gören rasyonalist bir telakkinin yattığını söyleyebiliriz. Fakat bir başka açıdan da vahiy ve peygamberliği anlamlandırmaya matuf sûfî öğreti özel bir yer tutmaktadır.İslâm geleneğinin kesintisiz devamı için gerekli dinî-felsefî teorik zemin, yeni dünyalar, yeni medeniyetler üretecek yaratıcılığını uzun zamandır yitirmiş gözükmekteydi. Ama, son zamanlarda bir kıpırdanma da yok değildir. Balı bilgi ve bilim anlayışında kendisini, kimi açılardan, ifade imkanı bulamayan müslüman aydınlar, bilgi problemi konusunda yeni arayışlara girmişlerdir.tşte İslam Düşüncesinde Marifet (ve îbn Arabî) adlı eser, bu arayışa katkı sağlamayı amaçlamaktadır.
Bilgi problemi her medeniyetin, felsefî sistemin, hatta dinî-teolojik öğretinin özünü oluşturur. Söz gelimi, çağdaş Batı uygarlığının temelinde empirik bilgi anlayışı ve pozitif İTİ 1 i m inancı vardır; geleneksel İslâm medeniyetinin özünde ise dinî tecrübeyi mümkün gören rasyonalist bir telakkinin yattığını söyleyebiliriz. Fakat bir başka açıdan da vahiy ve peygamberliği anlamlandırmaya matuf sûfî öğreti özel bir yer tutmaktadır.İslâm geleneğinin kesintisiz devamı için gerekli dinî-felsefî teorik zemin, yeni dünyalar, yeni medeniyetler üretecek yaratıcılığını uzun zamandır yitirmiş gözükmekteydi. Ama, son zamanlarda bir kıpırdanma da yok değildir. Balı bilgi ve bilim anlayışında kendisini, kimi açılardan, ifade imkanı bulamayan müslüman aydınlar, bilgi problemi konusunda yeni arayışlara girmişlerdir.tşte İslam Düşüncesinde Marifet (ve îbn Arabî) adlı eser, bu arayışa katkı sağlamayı amaçlamaktadır.
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 10,20 | 10,20 |