Işığın Elçisi Mani ve Gnostik Düşüncesi

Stok Kodu:
9786054239597
Boyut:
14x21
Sayfa Sayısı:
422
Baskı:
1
Basım Tarihi:
2018-01
Kapak Türü:
Karton Kapak
Kağıt Türü:
2. Hamur
Kategori:
%35 indirimli
320,00TL
208,00TL
Taksitli fiyat: 1 x 208,00TL
Tedarikçi Stoğu 5 Adet
9786054239597
374645
Işığın Elçisi Mani ve Gnostik Düşüncesi
Işığın Elçisi Mani ve Gnostik Düşüncesi
208.00

Bu çalışma evvel emirde Mani'nin gnostik yaşam serüvenini ele almaktadır. Mani'nin içinde yetiştiği vaftizci cemaatle olan ilişkisi ve vaftiz eleştirisi önem arz etmektedir. Bu süreçte Mani, 'ikizim' dediği ilahi varlığın hakikat bilgisini (gnosis) bütün insani ığa duyurması emriyle cemaatini terk etmiştir. Babil'den çıkarak özellikle S"ğsâni coğrafyasında I. Şapur'un (240-270?) müsaadesiyle yoğun bir misyon faaliyeti yürüten Mani'nin gnostikdüşüncesi, Mezopotamya'dan Roma'ya ve Kuzey Afrika'dan Hint'e, OrtaAsya'ya ve hatta Çin'in içlerine kadar etkili olmuştur. Böylesi geniş bircoğrafyada etkili olmasının arka planında Mani ve talebelerinin, Maniheistdüşünceyi farklı dillerde yazdıkları metinlerle yayma çabaları yatmaktadır.

Mani, kendisini kutsal zincirin son halkası görerek evrensel gnostik birsöylem inşa etmiştir. Öyle ki Mani; Zerdüşt'ü, Budda'yı, İsa'yı kendisineselef tayin edip ilahi hikmetin son temsilcisi olduğunu ileri sürmüştür. İyi vekötü ya da ışık ve karanlık olmak üzere iki tabiat bağlamında düalist birteolojiyi savunması, bu iki tabiat arasındaki ilişki düzlemini Başlangıç, Ortave Son olmak üzere üç zaman temelinde işleyerek kozmosu anlamlandırması ve ışığın, maddenin/bedenin esaretinden kurtarılmasını öngörmesi,Mani'nin Gnostik düşüncesinin temel karakteristiğini sunmaktadır.

Bu çalışma evvel emirde Mani'nin gnostik yaşam serüvenini ele almaktadır. Mani'nin içinde yetiştiği vaftizci cemaatle olan ilişkisi ve vaftiz eleştirisi önem arz etmektedir. Bu süreçte Mani, 'ikizim' dediği ilahi varlığın hakikat bilgisini (gnosis) bütün insani ığa duyurması emriyle cemaatini terk etmiştir. Babil'den çıkarak özellikle S"ğsâni coğrafyasında I. Şapur'un (240-270?) müsaadesiyle yoğun bir misyon faaliyeti yürüten Mani'nin gnostikdüşüncesi, Mezopotamya'dan Roma'ya ve Kuzey Afrika'dan Hint'e, OrtaAsya'ya ve hatta Çin'in içlerine kadar etkili olmuştur. Böylesi geniş bircoğrafyada etkili olmasının arka planında Mani ve talebelerinin, Maniheistdüşünceyi farklı dillerde yazdıkları metinlerle yayma çabaları yatmaktadır.

Mani, kendisini kutsal zincirin son halkası görerek evrensel gnostik birsöylem inşa etmiştir. Öyle ki Mani; Zerdüşt'ü, Budda'yı, İsa'yı kendisineselef tayin edip ilahi hikmetin son temsilcisi olduğunu ileri sürmüştür. İyi vekötü ya da ışık ve karanlık olmak üzere iki tabiat bağlamında düalist birteolojiyi savunması, bu iki tabiat arasındaki ilişki düzlemini Başlangıç, Ortave Son olmak üzere üç zaman temelinde işleyerek kozmosu anlamlandırması ve ışığın, maddenin/bedenin esaretinden kurtarılmasını öngörmesi,Mani'nin Gnostik düşüncesinin temel karakteristiğini sunmaktadır.

Tüm kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 208,00    208,00   
Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Kapat