Biri Türkiye’nin ilk kadın opera sanatçısı Semiha Berksoy, diğeri değeri çok sonraları anlaşılmış dahi ressam Fikret Mualla. 1930’larda tanıştılar... Mualla’nın, 2. Dünya Savaşı öncesi hiç dönmemecesine Fransa’ya gitmesiyle dostlukları mektuplara taşındı. Berksoy, dahi arkadaşını rakısız, mektupsuz ve habersiz bırakmadı. Ona 1967’de yolladığı son koli yanıtsız geri döndü. Fikret Mualla ölmüştü. I972’de Paris’te sergi açan Semiha Berksoy dostuna yolladığı mektuplara Mualla’nın koruyucusu Madam Angles sayesinde kavuştu. Angles, mektupları verirken Mualla’nın bu mektupları her zaman cebinde taşıdığını ve zaman zaman çıkarıp okuduğunu anlattı. Semiha Berksoy, birbirlerine yazdıkları mektupları, yolladıkları resim ve desenleri; dostuna duyduğu sevgisini de katarak yayına hazırladı. Kızı Zeliha Berksoy’a bıraktığı bu kıymetli miras Boyut Yayın Grubu ve Semiha Berksoy Opera Vakfı tarafından ortaklaşa kitaplaştırıldı.
Biri Türkiye’nin ilk kadın opera sanatçısı Semiha Berksoy, diğeri değeri çok sonraları anlaşılmış dahi ressam Fikret Mualla. 1930’larda tanıştılar... Mualla’nın, 2. Dünya Savaşı öncesi hiç dönmemecesine Fransa’ya gitmesiyle dostlukları mektuplara taşındı. Berksoy, dahi arkadaşını rakısız, mektupsuz ve habersiz bırakmadı. Ona 1967’de yolladığı son koli yanıtsız geri döndü. Fikret Mualla ölmüştü. I972’de Paris’te sergi açan Semiha Berksoy dostuna yolladığı mektuplara Mualla’nın koruyucusu Madam Angles sayesinde kavuştu. Angles, mektupları verirken Mualla’nın bu mektupları her zaman cebinde taşıdığını ve zaman zaman çıkarıp okuduğunu anlattı. Semiha Berksoy, birbirlerine yazdıkları mektupları, yolladıkları resim ve desenleri; dostuna duyduğu sevgisini de katarak yayına hazırladı. Kızı Zeliha Berksoy’a bıraktığı bu kıymetli miras Boyut Yayın Grubu ve Semiha Berksoy Opera Vakfı tarafından ortaklaşa kitaplaştırıldı.
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 200,60 | 200,60 |