Sadık Hidayet'in "Kör Baykuş" adlı eserini okuyanlar hatırlayacaktır. Eserdeki her bir kahraman örtük anlatıcının farklı görüntülerinden sadece birisidir. Bu hikâye de tıpkı öyle. Cefâkar Halit Hoca'dan mâhir Selahattin ustaya, sabır timsali Hafizanne'den idealizmin remzi Muallim Bey'e, çaresizliğin sembolü Ömer'den safiyeti temsil eden âşık Lamia'ya dek bir sürü kahraman da aslında bu hikâyenin yazarının farklı aynalardaki akislerinden başkası değildir. Nar ağacı, sabah rüzgârı, kuş cıvıltısı, at arabası, kış mevsimi, nohut dalı, gün kurusu, etamin kumaşı, asker mektubu, hasat zamanı, gurbet hikâyeleri, altın küpeler, şırıldayan çeşmeler, yuvarlanan leblebiler, mırıl mırıl dinlenen masallar, kulağa çalınan şarkılar, insanın içine içine işleyen türkülerse yazarın zengin duygu dünyasını ele veren onlarca hâtıra dolu dekordan sadece birkaçı.
Sadık Hidayet'in "Kör Baykuş" adlı eserini okuyanlar hatırlayacaktır. Eserdeki her bir kahraman örtük anlatıcının farklı görüntülerinden sadece birisidir. Bu hikâye de tıpkı öyle. Cefâkar Halit Hoca'dan mâhir Selahattin ustaya, sabır timsali Hafizanne'den idealizmin remzi Muallim Bey'e, çaresizliğin sembolü Ömer'den safiyeti temsil eden âşık Lamia'ya dek bir sürü kahraman da aslında bu hikâyenin yazarının farklı aynalardaki akislerinden başkası değildir. Nar ağacı, sabah rüzgârı, kuş cıvıltısı, at arabası, kış mevsimi, nohut dalı, gün kurusu, etamin kumaşı, asker mektubu, hasat zamanı, gurbet hikâyeleri, altın küpeler, şırıldayan çeşmeler, yuvarlanan leblebiler, mırıl mırıl dinlenen masallar, kulağa çalınan şarkılar, insanın içine içine işleyen türkülerse yazarın zengin duygu dünyasını ele veren onlarca hâtıra dolu dekordan sadece birkaçı.